Kanada i vinter?

BobDog

Ny medlem
Kanada i vinter?
Hej!
Vi är ett gäng som funderar på att åka till Kanada i vinter.
Är det någon som har varit där och kan tänkas berätta lite?
Frågor:
Vad koster det ca för 2 veckor med resa,boende,liftkort?
Är det värt besväret/pengarna?
Vart ska man åka?
Vilket datum är bäst?
Övrigt som man ska tänka på?

/en som är riktigt sugen på powpow

Kanada i vinter?
Tjena!

Jag köpte just en 2 veckors resa till Fernie och det gick på runt 11000:- då ingår även frukost och middag sen tillkommer liftkort med runt 3750:- och det man dricker förstås..

Räkna på vad 2 veckor i frankrike kostar så blir det inte så stor skillnad bara det att du förmodligen får mycket mer puder för pengarna :-)

/ Magnus

Kanada i vinter?
Vi är sex pudersuktande skidåkare som åker till Kanada i tre veckor. Kostnad för flyg, boende, transfer från/till flyg och mellan de två/tre orter vi åker till, halvpension första 7 dagarna) kommer gå på ca 12 000sek. (vi har bestämt Fernie och Nelson so far, kan tillkomma någon annan ort).

Liftkorten i Whitewater (Nelson), kostar endast 160 sek/dag

dyrare i Fernie, knappa 300 sek/dag tror jag.

/Patrick

Kanada i vinter?
Jag gjorde en tur på ca 15 dagar förra året åkte 6 olika orter inklusiver transfer, liftkort och boende(pannkaks frukost!!!!)15000 tror jag det stannade på kolla in Same sun. "Powder pack" och "rocky rippel" kul bara en av vandrar hemmen som var mindre bra men det gick det med Bra skidåkning och hyffsat boende,Möjlighet att laga egen mat men inte något vidare bra ordnat på en del av vandrar hemmen. KANON BRA SKIDÅKNING dock inte en flinga Puder på alla dagarna jag var där

Drar igen i vinter

Håkan

Kanada i vinter?
Jag ska softa i Calgary under hela februari och mars så jag hänger gärna på om det är några bummare i Canada som behöver hyr-spons under den tiden? Jag hyr gärna in mig hos nån i en vecka eller två? /dB

Tillbaka
Topp