Kanada nästa! 2 tjejer söker boende -09.

Fridster

Ny medlem
Hey!

Det är jag Frida (22år från Umeå) och min polare Hanna (21år från sthlm) som båda åker bräda och gjorde en säsong i Chamonix tillsammans under säsongen 06/07. Vi planerar nu vår andra säsong men denna gång blickar vi över havet och riktar in oss på Kanada, ev. USA, för mer snö och torrare snö framförallt. Pumpa puder är numero uno och vi kommer absolut göra en del turer och hajka oss uppåt.

Vi har inte bokat exakt ort än men vill gärna ha kombinationen av mindre puderhets än Chamonix men ändå en ort där det finns socialt liv. Alltid ett plus :) Ska man spendera flera månader på ett litet ställe kan det vara gött med fler än 2 liftar kanske...

Vi är som sagt öppna för förslag, och skriv gärna om ni har nått litet tips el. liknande.
Vi bor i Oslo nu och planerar att sticka iväg i januari som det ser ut nu.

Haa de!

Ja det lutar lite åt det möjligtvis... men finns det risk att man hinner bli less på 3-4 månader? Eller finns det tillräckligt med variation på berget och i byn? /Frida

Jag tror det finns stor risk att ni hinner bli less. Generellt sett är det inte många skidorter i Kanada som fungerar för mer än ett par veckor. Sen måste man ut på tur för att få variation och finare åk. Jag har varit en del kring Nelson, där finns väldigt bra turåkning och en tillräckligt intressant by för att man inte ska bryta ihop av tristess.

(Angående Oslo, lämnar ni efter er något OK boende i januari? Jag skulle kunna vara intresserad.)

tja tjejer.. SirSinc från cham här.. Mitt förslag är Alta i usa, jag har ju aldrig vart där men från folk jag hört är de bästa stället dom vart på. Desstutom bara 50 mil norr om Vegas! Så om ni drar dit så kommer jag och åker med er..=)

Jag kan säga att jag var i Fernie hela förra säsongen.. Jag tröttnade inte, dock jobbade jag lite men i alla fall.. Omman vill kan mna hitta nya åka varje dag och berger förändras sjukt mycket under året beroende på snön. Ända är väl att det inte finns nån park, men dock mycket fina cattracks att leka runt på!
Jag ska tillbaka i vinter och kommer nog inte törttna i år heller! Byn är underbar och canadensare kiwis och aussie grymt sköna! ;) Hoppas vi ses där! peace

annaBirchgrove : hur är ute liv och sånt där egentligen?
vad ligger liftkort på, är det dyrt att leva där? hur är snötillgång, djup
och dylikt, bra offpistmöjligheter?

ska på intervju i sept ang jobb där lr alperna så skulle va glad för info. ;D

Snödjup

Tillbaka
Topp