Kanada-skida Beg eller till schysst pris!

JohanSundstrom

Aktiv medlem
Goddag!

Behöver en kompletteringsskida för framförallt de Kanadensiska bergen. DVS, det är offpist som gäller!

Har sökt, men hittar inte det precisa svar jag vill ha.. Behöver en skida ganska snart!

Någon som vet en skida från ev. sport-conrad eller om någon skulle ha en begagnad?!

Är 173 cm lång och väger 71 kg, men är inte rädd för att gå upp rejält i skidlängd!

Hittar ett par Obsethed (k2) i 189 cm på SC för ett schysst pris, någon som vågar svara på om det är ett bra alternativ?

Är det bindningar med lös-häl-funktion som är det som gäller eller?

Blir väl att jag behöver hela kittet med skida, bindningar och stighudar!

Hör av er om ni har ett par ni tror passar eller om ni vet en sida som säljer till ett bra pris!!
ALL input uppskattas

K2 Obsethed funkar riktigt bra i puder och är löjligt populära i Kanada! Jag åkte på ett par i Revelstoke och trivdes riktigt bra med dem. Ang. längd ska jag inte slänga ur mig något men tycker det ska funka i och med mycket rocker på skidan och den är såpass förlåtande.

Lycka till!

Senast ändrad:
Hade du stighudar, om du hade, och hur köpte du dem?? Och vilka bidningar använde du?
Skulle vara grymt att veta ! :D

Jag kör på ettpar obsethed 179, grym skida. Men jag skulle köpt 189 istället känner jag, det är såpass mycket rocker fram så dom känns väldigt korta, så kör på 189an å få mer flyt å en skida som fortfarnade inte är "lång"

Kolla på denna sida om du ska ha Obsethed, http://www.sport-bittl.de/.

Jämförelse:
SportConrad = Obset. + duke 11/12 = 689 €
Bittl = Obset. + duke 11/12 = 579 €
Bittl = Obset. + duke 12/13 = 659 €

Ganska givet svar var du ska köpa, om det är Obset. som du ska ha. Stighudar vet jag tyvärr inte lika mycket om, så det blir lite svårare att rekommendera. Du kan kolla på 4Frnt EHP också på sport-bittl, slänger in som wild card.

Senast ändrad:
Det enda jag kan säga är att skidorna är tunga as utan duke, med duke vill jag inte ens tänka på vikten. Att huda med dem är inget jag skulle rekommendera. Dock är de en bra allroundskida för kanada, för smal för de djupaste dagarna men funkar hyffsat ändå. Jag hade köpt dem och slängt på en lättare bindning alternativt tänkt om ifall du tänker huda mycket.

Som referens kan jag säga att polarens obsethed med sth 16 vägde lika eller mer än mina R2 med dukes.

Tillbaka
Topp