Kanada/USA

Bult

Ny medlem
Kanada/USA
Vi funderar kort på att flyga över till Kanada eller USA och åka skidor i två veckor. Vi vill fixa resan själva med flyg, hyrbil, eget boende och testa flera skidorter.

Vad finns det för olika upplägg för detta och vad kan det tänkas kosta? Finns det någon som nyligen varit över och kan ge mig några bra tips?

Kanada/USA
Sitter faktisk och botaniserar lite i ett liknande upplägg själv. Billiga flyg kan hittas till både Calgary och Vancouver. Faktum är att internet förser dig med i stort sett allt du frågar efter. Hyrbilspriser, boende med olika prisalternativ, uppg om orterna, liftkort m m. Vi har skissat lite på en öst-västlig route, Calgary, hyrbil till typ Banff -ort?-ort?- Whistler - Vancouver. Inrikesflyg tillbaka till Calgary -> Europa. För att ligga ute ca 25 dagar veckor landar vi på, hittills mkt löst kalkylerat, 40 kkr inklusive flyg. Man kan bo billigt på motell, man kan käka billig fast food, och man kan bo hur dyrt som helst också. Bilen ger dock en rörlighet som är oslagbar.
För oss ligger planen till nästa år.
Skriv gärna och tala om hur det gick.

/Ace DG

Kanada/USA
tjena
Jag å brorsan ska flyga över till canada och åka skidor i två veckor.
Vi fick nyss om att Air Canada hade en drive nu med billiga resor. Mycket riktigt, det kostade oss ca 5500:- ToR för flygstolen. Vi hyr sedan en bil i calgary och låter snön bestämma vägen. Det var inte heller speciellt dyrt, strax under 3000:-, två veckor och oändligt många goa fria mil.

Vad sägs om det?!

MVH Klabbe

Kanada/USA
tja
jag sticker själv till kanada imon, ska åka i powderking ett par dar och i banff en vecka.
som sagt ska du kika in på myplanet de har billigt flyg.
hyrbil är inte speciellt dyrt i kanada och (nästan) allatid fria mil.
om man inte har så stora krav på boendet går det komma billigt undan där med.
en annan bra grej med kanada är MEC (www.mec.ca) där dom har allt för skidåkning och andra uteaktiviteter. billigt, en juste gore-tex jacka för 2500 spänn.

Kanada/USA
Ar pa plats dar av inga prickar pa a:na kolla in Canadian skihostel massa bra upplagg. Same sun har vandrar hem pa en massa orter och for 20dollr natten med sangklader handuk och frukost pa en del stallen. det finns en massa B/B efter vagarna och skidakningen ar grymm men jag tror att slutet pa januari ar bast att borja pa nu borjar det bli varmt i BC och pudern ar trogare men inte lika trog som hemma
ha kul det har jag

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp