Kanada - Vilken snowboard skall man välja?

Emil-T

Ny medlem
Ja, nu kommer då den stora frågan, vilken snowboard borde jag leta efter för min säsong i Kanada.

Kommer åka till Kanada i november, och kommer ju naturligtvis försöka åka så mycket som möjligt, men har ingen riktig koll på vad för bräda jag borde leta efter.

Har ingen erfarenhet av att åka riktig puder, men hoppas ju på att det blir en hel del med detta. Annars har jag ett par års åkning i pisten på nacken, så vet ändå lite vad jag håller på med hehe :)

Längd: 195 cm
Vikt: ~97 kg
Skostorlek: 46.5

Kommer att försöka köpa en bräda nere i Vancouver, så vore ju grymt om någon hade lite koll på utbud och sånt, eller bara kunna peka mig i en riktning, så att jag har en aning om vad jag borde leta efter.

P.s blir nog inte allt för mycket tid i parken för min del, pudret som lockar mest!

linder sa:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=92376 <- Kika in denna tråden som låg överst innan din tråd så kan du nog få några ledtrådar! :D
Har kollat lite på Lib-Tech's brädor. Tex Banana Magic, någon som har något att säga om den brädan?

Ska du till Kanada redan i november rekommenderar jag att du köper brädan där iaf..
Dels att den blir billigare och händer det något med den kan du lätt lämna in den där igen

Ska du göra en hel säsong så skulle jag nog generellt rekommendera 2 brädor och 2 par bindningar eftersom en renodlad puder/offpistbräda kan bli lite väl mycket att åka på varje dag, månad ut och månad in. Men okej det låter ju som du inte behöver en parkbräda.

Med tanke på din storlek, precis som Thomsson säger, kika på en Skunk Ape, möjligen en Birdman men då kommer du nog vilja ha något mer lattjo att byta med. Alternativ att överväga är Never Summer Cobra X (möjligen en Heritage X), Smokin Snowboards KT-22 Wide

Lib techs Speedodeeps ser ju fin ut på pappret iaf. Ska bli kul att vad folk tycker om den! :) Kanske måste skaffa en ny bräda iår iaf då...

Vad har du åkt på för läng tidigare? Nånting runt 177 eller nåt sånt skulle jag säga skulle va fint. Kanske längre.

Åkt på en Bataleon Goliath 165W tror jag, kommer inte riktigt ihåg, har den liggandes ute i garaget hehe.

Ganska säker på att det var en 165W dock.

177 känns som om att det är väldigt långt?

Senast ändrad:
Åker du mycket park? Om du åker pist och puder så är det ju bara köra stor bräda, men gillar du att småtrixa och åka park så kan ju en runt 165 vara bättre.

Tillbaka
Topp