Kanadensisk håla

ponti

Ny medlem
Kanadensisk håla
Behöver lite tips på vart i kanada man ska dra för att få mycke snö och inte se några jäkla svenskar!

Nån som vet nåt så hör av er.

Kanadensisk håla
Mange-B sa:
är det castle mt som ligger 2-3tim ifrån fernie du menar ?

har mardrömmar därifrån än, liftar som var gjorda med 1,5cm rör och 1cm vajer och gick i 1dm/s och när vi kom upp till toppen så var vi tvunga att få hjälp från patrollen för att hitta ner, mellan grus och sten ! har nog aldrig åkt i så lite snö :)

men kan nog va fint om dom får förutsättningar och de va mest kanadensisk arme och vi när vi var där !

Kanadensisk håla
linkan_110 sa:
Mange-B sa:

har mardrömmar därifrån än, liftar som var gjorda med 1,5cm rör och 1cm vajer och gick i 1dm/s och när vi kom upp till toppen så var vi tvunga att få hjälp från patrollen för att hitta ner, mellan grus och sten ! har nog aldrig åkt i så lite snö :)

men kan nog va fint om dom får förutsättningar och de va mest kanadensisk arme och vi när vi var där !
låter som att ni var där på årtiondets sämsta dag...hahaha

Kanadensisk håla
Revelstoke, sjukt bra åkning om du frågar mig. Kicking Horse gör nog inte heller ont om det är snö så det räcker. Var där för två år sen och körde på stock o sten... Sämsta vintern på 50 år :mad:

Fernie skall inte heller underskattas men mer folk än i Revelstoke. Bodde dock inte i byn så jag har ingen aning om hur den är...

Kanadensisk håla
PNyberg sa:
linkan_110 sa:
Mange-B sa:

låter som att ni var där på årtiondets sämsta dag...hahaha
om var i fernie 5 veckor och fick 10cm nytt, kul de ju :( så fick vi höra att castle hade en park, blev glada och drog dit ! haha tre hopp typ halvmeter höga ! oj oj oj vilken park !

men fina förutsättningar var det, men ska visst snöa och blåsa åt rätt håll om jag förstod dom rätt.

Kanadensisk håla
schaman sa:
Revelstoke, sjukt bra åkning om du frågar mig. Kicking Horse gör nog inte heller ont om det är snö så det räcker. Var där för två år sen och körde på stock o sten... Sämsta vintern på 50 år :mad:

Fernie skall inte heller underskattas men mer folk än i Revelstoke. Bodde dock inte i byn så jag har ingen aning om hur den är...
Hmm..jag var oxå i Kicking det året. Vart bodde du?

Kanadensisk håla
Kicking är ju lustigt på det sättet att folk bränner runt inbounds och gnäller över dåligt med snö, medans det gick utmärkt att åka ospårat i skogen inte ens 1 timmes hudtur ut... Från en som också var där det sagda året.

Edit: ops fel inlogg på främmande dator, men ta bort ett e på slutet av användarnamnet så blir det rätt...

Daniel: Hur länge skall du vara borta? Höll Big Dumpsen resten av säsongen?

Senast ändrad:
Kanadensisk håla
tack för alla svar folket. Dom höll cirka i och en halv vecka innan stålkanten sprack. fick alla pengarna tillbaka och fick behålla skidorna så ganska nöjd ändå. märker ju inte av sprickan när jag åker.
Du ska inte me till kanada i vinter då?

Kanadensisk håla
Kaslo ,Terrace eller McBride. Men du behöver nog en skoter för att få nån vettig åkning på dom orterna.
Revelstoke var helt grymt, tills dom byggde den f-bannade liften och stället invanderades av aussies, freeriders och annat löst folk...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp