Ni är ledsna för att ni inte gick änns vidare. visst tycker jag ni borde gjort det, men kolla på henke o oscar. henke sa ti mig (jag såg den själv inte) att han gjorde sin livs bästa sw 1080 i kvalet och inte gick vidare.. då kan jag säga att jag har sett henke göra många sw 1080 i mitt liv. o dom andra som jag sett har varit jävligt snygga. varför dömer dom bort dom mindre för? har det med prissummorna att göra eller? henke var 2:a i VÄRLDEN förra året på JOI med att dra en sw 1440 i tävling. det enda jag hörde va att speakern sa "look at henrik throwing down the sw 1440" eller nåt sånt.
Det är lite lite cred för ett sånt trick tycker jag. Inte änns kvala gjorde han. Samma sak med oscar o alla andra bra åkare det finns. varför får dom inge cred?
Jag själv hade tyckt det va roligare med henke och oscar i finalen i sthlm än att se jon och jacob tillsammans visa upp 8 st kangaroofips.
Kangarron är inte uttjatad, det är bara ett trick som man ser nån göra en gång o säger WOW! men sen är den inte lika häftig längre. en sw 10 kan utvecklas till sw 12 o sw 14 osv. sen går det att göra miljontals variationer på sw 10. men jag måste hålla med om att det var alldeles för många sw 10 i sthlm i finalerna. var det ingen som tänkte på en rak rodeo 1080 eller nåt. de e fan minst lika coolt i mina ögon.
jon, lär dig att dra runt kangarron ett halvt varv till.. då börjar det bli mer komplicerat. själv tycker jag bara att det krävs mod att göra en kangaroolfip, inte så mycket teknik. du snurrar ju liksom bara på en axel, om man kan säga så..
allt detta är bara mina tankar... men jag vet folk som håller med mig precis lika mycket.