Kangaroo-tävling avgjord!

JoakimN sa:
Jibberisch sa:
En långsam, feeeeeeeet cork 360 med full kontroll kommer för mej alltid vara skönare än att stressa runt en 1080 McFlax.
Nu är det knappast talan om nån 1080 mcflax, såg du själv tävlingen? Det är talan om kontrollerade sw 10or med fettweakade nosemutes eller tillomed tail till mute.
Nu talade jag om vad jag tycker e skönt å titta på i största allmänhet iofs.
Var alla 1080s på stockholmsstadion kontrollerade tyckte du? Alla har vi olika uppfattningar om kontroll, stil och klass. Vaxmora for life?

hahaha jag var så säker på att jag skulle vinna, gud vad besviken jag blev=) aja, ni får komma på ett nytt trick så kan jag hålla räkningen nästa gång.
Bra Jon!

Tråkigt att JON känner sig för ball för att fortsätta en disskussion här på forumet... Blir bara massa skitsnack och meningslösa inlägg annars. Din tråd är ju liksom frågande, då kan du väl fortsätta och snacka med alla som ger er/dig tips och rekommendationer.

jeppenator sa:
Jävligt bra skrivet jon, fattar lixom inte varför alla trackar ner på kangaroo flippen. den är ju nått av de bästa som hänt sporten.. kör vidare på den och prova lite nya grabar på snön..
jag själv blev så J*vla förvånad när jag såg Jims 2a försök, då han plockade mute å va nära på att stopma den.. kör vidare å skit i alla Sw 10 de är dom som kommer ta död på sporten om dom inte redan gjort det..

Grattis RHillbom till gogglesen föressten
haha!

Fan också.. när är det min tur att vinna nåt av jon olsson:/.

tyckte kangaroon var rätt utjatad men efter läst din text tycker jag inte de lika mkt..

men det som är jobbigt är just att alla ska köra samma hopp hela tävlingen de hade vart roligt att se annat från dig och jacob me fast samma e de ju me sw 1080 man vill ju se vem som behärskar allt bäst och inte bara ett specieltt trick

Shit. Nu när den store Jon har talat så är alla med han. För några dagar sen så var alla emot han? Vad är problemet med alla egentligen.

Nu till ämnet. Kangaroon är sjyst som tusan! Sen tycker jag att sw 10 börjar att bli uttjatat. Det känns som att alla sätter det nu och det är inget märkvärdigt.

Tack

håller me dig helt jon.. kangaroon är nog det snyggaste new school tricket nånsin. själv gillar ja inte direkt en switch1080.. det går så snabbt och så.. du skrev bra också! håller helt med er
//arvid

Ni är ledsna för att ni inte gick änns vidare. visst tycker jag ni borde gjort det, men kolla på henke o oscar. henke sa ti mig (jag såg den själv inte) att han gjorde sin livs bästa sw 1080 i kvalet och inte gick vidare.. då kan jag säga att jag har sett henke göra många sw 1080 i mitt liv. o dom andra som jag sett har varit jävligt snygga. varför dömer dom bort dom mindre för? har det med prissummorna att göra eller? henke var 2:a i VÄRLDEN förra året på JOI med att dra en sw 1440 i tävling. det enda jag hörde va att speakern sa "look at henrik throwing down the sw 1440" eller nåt sånt.

Det är lite lite cred för ett sånt trick tycker jag. Inte änns kvala gjorde han. Samma sak med oscar o alla andra bra åkare det finns. varför får dom inge cred?

Jag själv hade tyckt det va roligare med henke och oscar i finalen i sthlm än att se jon och jacob tillsammans visa upp 8 st kangaroofips.

Kangarron är inte uttjatad, det är bara ett trick som man ser nån göra en gång o säger WOW! men sen är den inte lika häftig längre. en sw 10 kan utvecklas till sw 12 o sw 14 osv. sen går det att göra miljontals variationer på sw 10. men jag måste hålla med om att det var alldeles för många sw 10 i sthlm i finalerna. var det ingen som tänkte på en rak rodeo 1080 eller nåt. de e fan minst lika coolt i mina ögon.

jon, lär dig att dra runt kangarron ett halvt varv till.. då börjar det bli mer komplicerat. själv tycker jag bara att det krävs mod att göra en kangaroolfip, inte så mycket teknik. du snurrar ju liksom bara på en axel, om man kan säga så..

allt detta är bara mina tankar... men jag vet folk som håller med mig precis lika mycket.

varför tjatar alla på jons kangaroo i andra trådar men vågar inte säga nått nu och ändrar sig o söger att de är rätt .. ? bara för att de är jon som har skapat tråden ?

kan du inte ha nån mer tävling ?

(H)

jag tycker att man bara ska få sätta ett trick tex. 1080 en gång, gör man det två gånger räknas bara en av dom. finns en liknande regel i wake.

Rydellen sa:
Tråkigt att JON känner sig för ball för att fortsätta en disskussion här på forumet... Blir bara massa skitsnack och meningslösa inlägg annars. Din tråd är ju liksom frågande, då kan du väl fortsätta och snacka med alla som ger er/dig tips och rekommendationer.
Tror inte att de ville ha en fortsatt disskution utan bara ville sätta igång tankegångarna i våra små avundsjuka svenska huvuden. Nu vet alla hur det ligger till, sen är det upp till var och en att bilda sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel.

Att jon skulle vara för ball för att fortsatta disskutionen är en ganska pinsamt påhopp, alla som känner Jon vet att han är super ödmjuk och kanske skidvärldens mest innovatia just nu...

Fyfan villket bra sätt att framföra detta på Jon.
Att först utlysa en tävling och sen ge detta chockerande svar var grymt bra!
Jag trodde alldrig att den var så lite gjord, och tycker inte heller den är utjatad.
Den börjar ju precis bli inkörd ;)

Creds till dig och Jacob, 21 ggr var inte mycket!

varför sitter du och förklarar dig på nåt skumt vis på internet? det enda som folk tyckte var tråkigt var att du körde 4 kängrus på rad i tävlingen. hellre 4 kängrus på rad än 4 sw 10or däremot.

Senast ändrad:
Som jag precis sa till Schumacher: -Fan Michael. Kör lite fortare på rakorna och sväng lite mindre i kurvorna så ska du nog se att det går bättre!
Och Zlatan: Dina finter är ju uttjatade! Spring fortare och skjut mera och hårdare och med mera precision så blir det mera mål!
Sen tog jag Pär Gessle också: -Pär prova och gör musik som inte suger som fan. Lite som Maiden kanske?
Tack så mycket sa dom allihop. Nu vet vi verkligen hur vi ska förbättra oss.
Det är lugnt sa jag, tog en ny chipspåse, slog på datorn och loggade in på freeride!

håller med er med att ni försöker utveckla sporten till nya nivåer. däremot tycker jag inte att alla som sysslar med jibbing ska börja med dubbelvolter nu. att dra en sw 10:a kan vara riktigt grymt. men när alla i wj körde samma trick blev det för nötigt. dessutom var vissa 10:or inte alls snygga. kan inte komma på så många mer som försöker utveckla sporten på samma sätt som ni, fast det börjar ju komma switch dubbel b-flip å så nu. tycker det är bra att det är de svenska stjärnorna som driver sporten framåt.

flippin

jon o wester är kungar inget mer att säga om den saken fattar faktiskt inte heller varför man tjatar på kangaroon den e ju frään:P detta säger ja inte bara för att jon o wester skrev dett !

Mycket väl talat, Ni tänker så rätt för utvevckla sporten på ett bra sätt :)
Var bergsäker på att du skulle ta hem 'king of style' när jag såg dig i kvalet med kangaroon.

Senast ändrad:
bra sagt håller med på pricken där. men det är ett trix som jag saknar... risky flip ser nästan aldrig det. annars ett ganska snyggt trick som jat skulle tippa på är rättså svårt att hantera :P

killen verkar ju inte ens finnas på freeride:S inte när man söker iaf! CYAAA!

Bra Skrivet, Måste säga tack jon och jakob och alla ni andra jibb pro, tack för att ni inte gör sporten till en div sport och tar chansen efter t.ex JOI att gå bakom scen att prata och vara sociala ge ut autografer och vara med å bilder till alla era fans fortsätt så även om sporten "skulle vända och ni skulle tjäna rysligt mycket pengar så bli aldrig sådanna stjärnor som kollar bort fansen och inte ställer upp dem håller sporten vid liv.

vad tror ni om att ändra reglerna så att alla åkare istället för 3 valfria hopp måste göra vissa trick, t.ex. ett hopp med volt och ett hopp med snurr. Hur många volter, varv i snurren och vilka grabbar kan varje åkare sedan få bestämma själv. För att inte styra upp det för mycket kan det sista hoppet vara fritt så att dom som tycker bäst om sw. 1080 nu kan få göra två sånna.
Detta tror jag skulle underlätta bedömningen eftersom åkaren måste vara mer allsidig, som det är nu känns det som att man kommer alldeles för långt på bara en snygg 1080. Tävlingarna skulle inte heller bli lika tjatiga, samtidigt känns det tråkigt att behöva styra vilka trick åkarna ska göra men det är kanske värt ett försök?

Asså allvarlig talat va e de me er som säjer att k-flippen e tjatig för att Jon drog den genom hela Joi finalen, ni har aldrig tänkt på att t.ex. i SWJ så drog 3 av finalisterna samma tricks rakt genom hela köret.

Tänk innan ni skriver?

Märkte ni att han som gissade först av alla hade NÄSTAN RÄTT.
han gissade: 15st av 20st

1 till på båda så skulle det ha suttit.

Jon, du är en klok människa trots alla gånger du ramlat på huvudet.

P.S du kan väl utlysa en tävling om det oxå, hur många gånger du ramlat på huvudet D.S

På King of Style tillhörde jag den skaran som tyckte att Kangaroon va uttjatad .. Det är ett grymt trick men Jon ärligt, det är inte lika häftigt att se den i kval, final o super final .. Du skulle kört som dom andra genom hela tävlingen fram till Superfinalen då du skulle häpnat alla med att dra en fet Kangaroo! Det hade varit så mycket grymmare .. Du gör sw 1080 bra mycket bättre än alla "små grabbarna" och du skulle tagit dig till final på de..
Spara dom annorlunda tricken till finalen ! Då blir det såå mycket mer sevärt !
Jag satt o sa till min polare innan ditt sista super final åk, hoppas han drar samma trick som i san francisco ! Någon som har film klipp på det hoppet förresten?

Men creds till Jon och Wester som försöker ta sporten ett steg längre!

/d

Skit i tävlingen... Kör hoppet i nästa skidfilm... gör en lååååååång sjuk utför en klippa eller på något annat exponerat ställe å visa vart det berömda skåpet skall stå!!!!

Även jag tycker att det är skittråkigt att se 1080... ibland känns det som man är på väg mot full-full-full... men jag är gammal och oldschool så... Tävlingarna kanske skulle må bra av att man måste byta hopp till varje omgång?

Mina 5cent

Tillbaka
Topp