Kangaroo-tävling avgjord!

jag kan erkänna att jag tycker kangaroon har verkat lite tjatig, men när man vet vad som ligger bakom har jag full respekt för er Jakob och Jon, fortsätt och låt ingen stoppa erat nytänkande!

nej jag som var så nära, jag gissade ju rätt på hur många du klarat, lite fel på försök bara:(

Kangaroon är underskattad tyvärr.
Sen så vad hände med Jim Johansson som också sätter K-flip?
Inte blev han så känd.
Men sätter man ett trick som inte TJ och dom gör så borde man få mer respekt!

Grymt skrivet Jon och Jacob!!!

Men prova på en Pistol Flip, kolla på Youtube!

Skulle vara najs!

finnemang

Live in PEASE

Känns lite skumt.. Innan den här tråden kom upp så tyckte en hel del att Kangaroon var uttjatad.. Nu skriver alla att Kangaroon är bra osv, men det är bra att det har vänt.. själv så tycker jag att jon är ett geni som kommit på Kangaroon, väldigt bra gjort..

grattis RHillbom till goggle!

Det är konstigt det här med utveckling. Förr hade åtminstone jag höjt rejält på ögonbrynen åt en 1260 eller liknande men nu ser jag hellre en cork 5 eller liknande. Samma sak med kangaroon, sporten kommer säkert pressas ännu mer och börja likna gymnastspiken 1800 tävlingar på OS.

Allt går i vågor

Men Jon nu har du märkt att Kangaroon uppskattas om man går på de senaste resultaten. Jävligt gött måste jag säga

jon_olsson sa:
Vad är det ni vill se? För sista gången, ingen kommer glida lite halvslappt ner mot hoppet och göra en häftig cork 360 för att få props av en internetcommunity. Alla vill vinna tävlingar och synas, och det som det måste bli ändring på är systemet som vi åkare döms på.

Jon & Jacob
WORD!

Ja! det är precis det vi vill se. vi vill se hur fri sporten är och inte hur mycket man kan snurra eller volta. vi vill se stil inte se folk spinna tills dom spyr. visst är det bedömningssystemet som är fel. och det används nog lite fel av åkarna också. ta stadium winterjam tävlingen tex. när alla tjatat om hur tråkiga alla sw 10or va så kom det en klyftig jäkel som sa tävlingen heter ju king of style då måste man visa vilken snygg stil man har. gör man inte det genmom en riktigt snygg avslappnad cork3? man behöver ju liksom inte snurra 3+ varv för att visa sin stil. jag anser att alla måste ta sitt ansvar och KOLLA på stilen inte jämföra hur svårt tricket är utan enbart gå efter stilen. så en snygg seg 360 ska bedömmas på samma nivå som en riktigt jävla tarvlig sw 10a. sw 10an kanske är svårare... OCH 360n är snyggare slutdiskuterat. snyggast trick vinner. då blir varkens d som satsar på spin to win, dubbelflippar eller sega långsamma snurra lidande. alla får köra sin stil. skulle detta leda till att folk fortsatte med sina sw10or så är det antingen bara att böna och be för att folk snart inser eller kan vi ju alltid köra dessa tävlingar i samband med freestylehopp. man kan iaf utvärdera detta med att fortsätter det såhär så är det snart tomt med publik på eventen.

Tillbaka
Topp