Kanter?

iSimon

Medlem
Kanter?
Har nu ett par nya skidor, salomon suspect, och är lite ovan när man kommer på boxar/rails. Mina förra hade knappt några kanter kvar vilket resulterade i lätt glid på boxar men sjukt tråkig skida att åka på. Hur mycket bör man fila ner kanterna?..

Kanter?
Ska du raila kan du glömma att dom blir bra att åka med. Det spelar ingen roll hur mycket du filar, det finns ju ingen vass kant kvar som kan greppa snön.

Olle

Kanter?
Häng dem riktigt ordentligt, typ 2grader eller mer, då hugger det inte lika mycket, men det är fortf. bra i pisten.
Överlag är inte mitt tips att gå på och slöa ner kanten om man vill kunna åka vanligt också. Då är det bättre att åka kanterna slöa...

Kanter?
Jag filade ner mina K2 EXT typ 10 cm framför främre bindning till 10 cm efter bakre bindning, resten lät jag va.
Fila så att du kan dra fingret utan att det känns som att du ska skära dig på kanterna!

Kanter?
Carled sa:
Häng dem riktigt ordentligt, typ 2grader eller mer, då hugger det inte lika mycket, men det är fortf. bra i pisten.
Överlag är inte mitt tips att gå på och slöa ner kanten om man vill kunna åka vanligt också. Då är det bättre att åka kanterna slöa...
Yepyep, word up dawg(försöker tala så att jibberkidzen förstår)
Du borde hellre hänga kanterna än att slipa ner dem, hänga dem kan du ju göra på din lokala skidshop.

Tillbaka
Topp