kanterna rostat?!

watchawant

Ny medlem
kanterna rostat?!
Jag har precis köpt ett salomon scream pilot 10, som jag fick för ett hyffsat pris. Visst ett par relativt gamla skidor..men de var billiga och jag är student, vilket kanske förklarar saken. Men problemet är att de har legat ganska länge utan att de har vart åkta på, vilket har gett upphov till att kanterna rostat på en del ställen. Vad kan göras åt det? Kan det påverka "prestandan"? Vet nån kanske nått kompetent ställe i Göteborg där man kan slipa o valla skidorna?

kanterna rostat?!
Det e bara att åka så lossnar det när du är nere vid liften igen ^^
går lite tögt i början men som sagt så går det bra efter ngra åk.

//k

kanterna rostat?!
Åkes Sportservice. På backaplan. Bäst i sverige. Eftersom de har stått ett tag har nog belagen oxiderat också så en renovering är nog inte fel.

kanterna rostat?!
Testa ta bort rosten med lite citron - skär en citron i två delar, gnugga längs kanten. Är det bara ytrost så går det bort då, men är det djupare så behövs det nog slipas bort.
Men en renovering är helt ok att göra oxå. Då får du ut som mest av dom! Be dom kolla så att bindningsskruvarna inte har släppt eller dragits så hårt att det har spruckit runt om hålen. Då kan det barka åt helvete!

Tillbaka
Topp