Kantslip

tBtOm

Ny medlem
Kantslip
Tjena !

Jag vet att detta ämne har varit uppe ett antal gånger dock tänkte jag bara höra mig för om denna produkt : http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_63&products_id=496, är något att ha.

Jag är mitt uppe i ett köp på Skistore och undrar därför om det är värt att slänga med denna produkt? Är det någon som använt den och i så fall är den nå bra? Ni får gärna slänga in lita om hur man använder skiten med ;)

Tack på förhand !

Kantslip
Kan vara något för att slipa till kanterna. Du kommer aldrig få kanterna lika vassa som när man gör det på riktigt (slipar med sten) men det funkar provisoriskt.

Lovar att det följer med lite instruktion om hur man gör.

Kantslip
den lär funka utmärkt men du lär komplettera med ett bryne (diamantbrynen håller länge) också... Hur man gör hittar du på nätet om du söker lite...orkar inte förklara just nu.

Analog: hur bra man får det beror ju på hur bra man gör det!

Kantslip
Hojvall sa:
den lär funka utmärkt men du lär komplettera med ett bryne (diamantbrynen håller länge) också... Hur man gör hittar du på nätet om du söker lite...orkar inte förklara just nu.

Analog: hur bra man får det beror ju på hur bra man gör det!
Hojvall: Absolut, men jag skulle vilja se dig få samma resultat med den som man får med en riktig slip. Står och slipar skidor och brädor på vintrarna och är tveksam att den stålkantsslipen skulle kunna ersätta våra Winterstieger.

Kantslip
Analog: Har tävlat ett par år och jobbar i skidbutik. Alla som tävlar gör det för hand kan jag säga dig! Kanterna blir absolut bättre och vassare om du gör det för hand. Men kanske inte med den slipen men har en liknande som den.

//Hasse

Tillbaka
Topp