Kaprun

• Trådstartare Trådstartare tovei
  • Start datum Start datum
T

tovei

Guest
Kaprun
hey.

vore kul att få reda på lite mer om Kaprun!!
ska dit över julonyår och har ingen aning om stället..
nån som kan nämna något favoritställe, som har bra el dålig kritik. el bara vadsomhelst om snön o byn som kan vara av intresse för en snowboardåkare på medelnivå...
tell me!

Kaprun
jag var i Kaprun över vecka 44. ett jävligt snösäkert ställe såklart. dock fanns det inte alls många backar som man kunde åka på men det spelade ingen roll för mig eftersom jag var på freestyleläger så vi nötte i parken och puckeln hela tiden. byn är väl rätt tråki, någon intersportaffär och ett antal pubar. men ett ställe som vi var inne på låg vid "ingången" till kaprun, precis vid de stora elledningarna som man kunde se när man körde in till centrumet. after-skin var på högsta nivå och dom hade jävligt go pizza.

bara skriv om du vil veta mer!

Kaprun
Kaprun är en mycket bra skidort, eftersom man har åkning i Zell am See(Smittenhöhe) och glaciäråkning i Kaprun(Kitzteinhorn) på samma liftkort. med liftkortet kan man även åka gratis skidbuss mellan de två byarna. rekommenderar definitivt att ni förlägger någon dags åkning till Zell, afterskin är inte så het i kaprun, men i Zell går det mycket väl att festa natten igenom för den som vill.
Har gjort en säsong där så har du frågor ställ dem!

Kaprun
Kaprun är helt klart värt ett besök,långa fina backar med bra lut. knapt någon kö bara att åka,prova backen under liften från toppen......Kanon.........

Kaprun
om du börjar ditt åk längst upp vid "tåget" så har du ett gott åk om du åker ner höger, följer stora ytor och sen skråar ut till höger så finns det god åkning som leder ut i backen å sen ner till liften tillslut, ganska kul! =)

Kaprun
Kaprun är ganska litet men ändå¨jävligt skön backar... var där för två år sen... zell am see är viserligen ganska stort men nästan all åkning ligger under trädgränsen, om du gillar att åka ska du helt klart dra upp till glaciären på kaprun, kör after ski i Zell am see;)

Tillbaka
Topp