Kicking Horse 12/13

DDidrik

Ny medlem
Kicking Horse 12/13
Tjena!

Jag och tre polare åker till Kicking Horse i mitten på januari och stannar dryga sex veckor. Vi har köpt seasonpass och håller på och luska med boende just nu.

Nån mer som ska dit?

// David

Kicking Horse 12/13
Jag och en polare ska göra en säsong där eller i Revel, har inte bestämt ännu. Blir Januari-Mars.
Boenden har vi inte heller börjat kolla på, någon som har tips på hur man lättast får tag på boende?
Hyra en stuga vore ju bäst, motell känns lite dyrt i längden kanske när det blir 3 månader

Kicking Horse 12/13
Motellen ær ganska ok i priset. Ca 400cad per person och månad før att få dela på ett rum. Man bor inte stort o lyxigt...men det funkar. Annars ær det ju smart att annonsera i lokala tidningen (tror den heter the local townie) eller craigslist før golden (goldenområdet?).

Kicking Horse 12/13
Fasen va skoj!

Hur är skidutbudet i trakterna? Finns det nån fin butik? Lite sugen på nåt fetare och funderar på o köpa där istället...

Kicking Horse 12/13
Jag och några polare ska också dit i Januari någon gång, för att sedan dra till Fernie.

. Är det svårt med boende längre fram? Kändes som det var tidigt att leta nu.

Vad räknar ni med att spendera på tre månader?

Kicking Horse 12/13
DDidrik sa:
Fasen va skoj!

Hur är skidutbudet i trakterna? Finns det nån fin butik? Lite sugen på nåt fetare och funderar på o köpa där istället...
Utbudet är ok med tanke på hur liten hålan är. Line, SKILOGIK, Faction, Rossignol och nå Völkl är väl lätt att få tag på. Annars så är det ju en idé att köpa grejer via nätet och skicka till den adressen man ska bo på. Fresh sports i Calgary tycker iaf jag är en jäkligt bra butik när det kommer till freerideskidor.
En kille som är rep för Bluehouse bor i Golden. Han heter Entropy här på freeride och har säkert både skidor att sälja och att låna ut för demo :)

Kicking Horse 12/13
Okej!

Är det samma utbud i Revelstoke oxå?

Då kanske man ska testa runt lite i Sverige för o va på den säkra sidan och sen slå till där.....för man vill ju ha möjlighet o testa så mycket som möjligt:)

Tack för info!

Kicking Horse 12/13
DDidrik sa:
Okej!

Är det samma utbud i Revelstoke oxå?

Då kanske man ska testa runt lite i Sverige för o va på den säkra sidan och sen slå till där.....för man vill ju ha möjlighet o testa så mycket som möjligt:)

Tack för info!
Jaa..Rev har liknande utbud. Kanske lite mer skidor där iofs. Banff har annars ett jäkla fint utbud! Dessutom kan man passa på att uppsöka Banffs bästa bootfitter och tetongravityforumkändis Mtn Lion.. haha

Kicking Horse 12/13
/
Hur kommer man i kontakt med motellen? Finns det någon hemsida där man kan hitta dem?
Använde google och sök på Hostels eller motels in Golden BC. Maila eller ring, Finns rätt många ställen.
Försök att undvik sportsmanlodge riktigt smitsigt ställe...

Kan rekommendera http://www.dreamcatcherhostel.com ligger på huvudgatan i Golden, rent, billigt, schyst personal och bra tillgång till kök och annat. Nackdelen är att det kan vara svårt att få boende då det är rätt litet.

Kicking Horse 12/13
Har mailat ett 10 tal nu, hoppas man får nått bra svar =)
Annars, någon som vet om hur man kan få tag på en stuga/lägenhet?

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Var ju där förra vintern. Vilket jävla ställe alltså! Lutar hårt att att åka tillbaka. Antingen det eller fjälledarlinjen - jävla beslutsångest

Kicking Horse 12/13
f57d1672efee543f2128e3ccfb08b0d8.jpg

KH är ett sånt jävla kul berg!!

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Jepp, Norra sidan av B4 typ. Det där är bara en liiiiten bit av det sjuka som finns! Längre bort är det inte öppet, men går att poacha ganska lätt.

Skulle gärna haft en bild över hela redemption där man kan rita in "gömda" linjer.

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
KH ser ekstremt vilt ut.
tycka ni det är svårere at hitta boende i Golden end Revelstoke, om det inta är motell?

Min säsong är ca. 20. Dec - 1. apr.

Kicking Horse 12/13
Det är ganska lätt tycker jag! Bästa tipset jag har är Golden Free Classifieds på Facebook! Där hittar man ALLT!
Sen om man väl är i byn kan man kolla på anslagstavlorna utanför Overwaitea, Jita's, Laundromaten där Kootenay Taxi håller till mfl.

Kicking Horse 12/13
Kicking Horse 12/13
the_teo sa:
Det är ganska lätt tycker jag! Bästa tipset jag har är Golden Free Classifieds på Facebook! Där hittar man ALLT!
Sen om man väl är i byn kan man kolla på anslagstavlorna utanför Overwaitea, Jita's, Laundromaten där Kootenay Taxi håller till mfl.
Jag har postat ett inlägg på Golden Free Classifieds, fick 2 namn men ingen av dem har svarat, har gått 3 veckor nu.
Något annat tips? Finns det inte ett likande Blocket.se (eller någon annan säljes/uthyrningssajt) i Canada?

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Ashtraymofucku sa:
the_teo sa:
Jag har postat ett inlägg på Golden Free Classifieds, fick 2 namn men ingen av dem har svarat, har gått 3 veckor nu.
Något annat tips? Finns det inte ett likande Blocket.se (eller någon annan säljes/uthyrningssajt) i Canada?
Craigslist är ungefär som blocket.
http://cranbrook.en.craigslist.ca/

http://cranbrook.en.craigslist.ca/apa/3104737303.html

Kicking Horse 12/13
PNyberg sa:
Ashtraymofucku sa:
the_teo sa:

Sjukt nice! Tack så mycket Nyberg!
Riktigt sugen på det där feta mansionet!

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Ashtraymofucku sa:
PNyberg sa:
Ashtraymofucku sa:

Sjukt nice! Tack så mycket Nyberg!
Riktigt sugen på det där feta mansionet!
Har gått förbi det där huset 100tals gånger. Hade lätt försökt att få hyra det över vintern! :)

Kicking Horse 12/13
Här har ni en bättre bild på hela Slapshot, hockeystick bla bla.., Finns ännu mer gnar gnar lookers left.

5611778135_a82f47c152_o.jpg

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Då är det bokat!

Vi är ett litet gäng som kommer va i Kicking Horse 21/1-7/3. Sjukt laddad! Nån mer som har spikat?

Kicking Horse 12/13
Vi är 2 brädåkande pojkar som har spikat kicking horse. Boendet är tillsvidare ett oskrivet kapitel. Någon som behöver inneboende i vinter tro?

Kicking Horse 12/13
Jag och en polare samt Goora åker dit i slutet av december och stannar till början av april!
Om någon har hittat ett stort boende är vi sugna på att dela!

Kicking Horse 12/13
Har läst en massa gamla inlägg om Mary´s motell i Golden. Och vi hade nästan siktat in på att boka där några veckor. Men tyvärr så står det att det är mindre bra för matlagning. Någon som har mer info angående detta. För mat vill jag gärna kunna laga om kvällarna.
Så jag söker ett motell/hostel med iaf en spis alternativt kokplattor.
Eller hur funkar det?

För en micro kommer jag inte så långt med.

Någon som har några tips?

Kicking Horse 12/13
Mary´s har kök, inget fancy men det funkar om man inte har för höga krav. Spis och ugn finns. Vi var 6 pers som bodde i två rum 2007 varav ett hade kök och det funkade hela vintern. Men allra bäst framåt vårkanten som synes.

view.php
[/url][/img]

Kicking Horse 12/13
Jag, brorsan och 2 kompisar kommer bo på Motel Rondo i Golden i 3 veckor från den 27/12 med hemresa den 19/1.
Det verkar som att vi kommer att bli ett rätt stort gäng svenskar i Kicking i vinter eller delar av vintern.

Senast ändrad:
Kicking Horse 12/13
Ashtraymofucku sa:
Jag och en polare samt Goora åker dit i slutet av december och stannar till början av april!
Om någon har hittat ett stort boende är vi sugna på att dela!
Jag tänkte vara där ungefär samma period, delar gärna boende då. Har ni hittat nåt ännu?

Tillbaka
Topp