Kicking horse

Kicking horse
Hej.
Jag kommer till kicking horse 21 jan och undrar vars man kan bo billigt, och lite hur det är uppe på berget? Ser ut som det kommit en del snö senaste veckan om man ska tro på de prognoser som varit? Och att det ska komma lite till i dagarna.

Hör gärna av er om ni är på plats.
Thanks

Kicking horse
Kolla Marys motell. Klockrent ställe precis intill vägen upp till berget. Bara att ställa sig på vägen och lifta så kommer du upp snabbt och billigt.

Kicking horse
Xavier sa:
Nu är det något år sedan jag var där men har du bil så är http://cariboumountainadventures.ca/ ett väldigt trevligt ställe att bo på. Inte direkt krypavstånd hem från stan dock men det går att krypa genom skogen hem från Moberly Pub.
Ahh. Moberly Pub. Vilket kung ställe det är!
Första gången jag var där stod 10 pickuper med släp och tillhörande monsterskoter samt 2 hästar parkerade utanför.

Kicking horse
Larsse sa:
Kolla Marys motell. Klockrent ställe precis intill vägen upp till berget. Bara att ställa sig på vägen och lifta så kommer du upp snabbt och billigt.
Håller med. Marys är nog det bästa om man inte ska vara där så länge. Ok pris och nära till vägen när man ska lifta på morgonen. Nytt för i år är att skidbussen är gratis om man har liftkort. Fördelen med den är att den plockar upp dig även på puderdagar vilket inte alla gör annars.

Kicking horse
Passar på att sno tråden lite, hur är det boende i Kickin och alla ställen runt om där för den delen, måste man förboka boende eller kan man ha is i magen? dvs om kör enligt bilprincipen och åker mellan ställena.

Kicking horse
CustomX sa:
Passar på att sno tråden lite, hur är det boende i Kickin och alla ställen runt om där för den delen, måste man förboka boende eller kan man ha is i magen? dvs om kör enligt bilprincipen och åker mellan ställena.
Du kan gott köra bilprincipen. :)
Men du vill ändå nog mest troligt vilja bo på Marys.
Du kan även kolla cragislist om det finns någon som vill hyra ut.

Kicking horse
PNyberg sa:
Xavier sa:
Nu är det något år sedan jag var där men har du bil så är http://cariboumountainadventures.ca/ ett väldigt trevligt ställe att bo på. Inte direkt krypavstånd hem från stan dock men det går att krypa genom skogen hem från Moberly Pub.
Första gången jag var där stod 10 pickuper med släp och tillhörande monsterskoter samt 2 hästar parkerade utanför.
Och servitriserna har inte gjort en modeuppdatering på varken kläder eller hår sedan 1985. Sjukt ställe, bör besökas om man är i Golden.

Kicking horse
Xavier sa:
PNyberg sa:
Xavier sa:
Och servitriserna har inte gjort en modeuppdatering på varken kläder eller hår sedan 1985. Sjukt ställe, bör besökas om man är i Golden.
En av servitriserna ser ut som Carla Tortelli i Cheers! Prick lik!

Kicking horse
Får väl även jag slå ett slag för mary's kanske inte någon hotellstandard men, det får jobbet gjort som nämnts här tidigare, sen att det är nära till allt är ju inte fyskam det heller, iaf inte om du tänkt laga nå mat själv. Har tyärr inte varit upp på berget mer än en kort sväng, varit lite kyligt senaste dagarna ;P

Kicking horse
Kicking Horse Hostel. Kostar 25 dollar natten i delat sexbäddarsrum. Inget partyställe direkt men jag trivs. Är ni flera finns det ett privat fyrbäddarsrum också, jag tror det är samma pris. Brukar oftast gå bra att bara dyka upp, men på helgerna är det ganska fullt så det kan vara en bra idé att boka online.
Angående snö/väderförhållanden så är det ganska kallt just nu ( runt -25 tror jag) och det har inte kommit snö på ett par dagar. Det verkar dock som att det är på väg att vända och det går fortfarande att hitta fina åk, speciellt om man gör en liten hajk.

Senast ändrad:
Kicking horse
Ok.

Tack för alla svar. Då får vi se vad det blir, det är ju helg när vi kommer som sagt så jag hör väl av mig till de olika ställena innan.
Om någon ska ut och gå en sväng om det inte är så bra i området så hör gärna av er om ni vill ha med en till.
Mina åkare har ju bara med puckellaggen, finns inte vikt kvar till annat, går det att hyra vettiga lagg nånstans? Någon som har koll på det?

Kicking horse
David_Kantermo sa:
Om någon ska ut och gå en sväng om det inte är så bra i området så hör gärna av er om ni vill ha med en till.
Mina åkare har ju bara med puckellaggen, finns inte vikt kvar till annat, går det att hyra vettiga lagg nånstans? Någon som har koll på det?
Jodå, skidhyra finns det både nere i byn och uppe vid berget. Har ingen riktig koll på utbud eller priser, tycker det verkar som att de flesta kommer ut därifrån med Rossi S7:or. Finns säkert annat också.

Kicking horse
Ok, tack!

Om man är sugen på att laga käk själva, vad är bäst då?

Vi kommer upp idag runt lunch, hoppas på lite snö sen finväder nu då, vilken site är säkrast att kolla upp vädret?

Ones again, tack för hjälpen!

Kicking horse
Kanske lite sent svar, men vill ni laga mat själva är det något av hostlen som gäller (finns tre stycken tror jag). Jag bodde några nätter på Marys för några veckor sen och jag har för mig att det fanns micro och kylskåp på rummet men spis fanns det inte.
Väderuppdateringar överlåter jag åt andra här på hostlet så jag kan inte ge dig något svar på din andra fråga.
Ha det bra så kanske vi ses i backen.
/per

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp