Kille på tjejbräda?

Ironii

Ny medlem
Kille på tjejbräda?
Är det helt fel att åka på en "tjejbräda" som kille?
Förstår inte varför man inte skulle kunna.
Saken är den att jag är 172 och väger ca 63 kg.
Så när jag sitter på sidor och söker brädor till min längd och vikt så får jag upp en del tjejbrädor.
Fördelen med dessa är ju priset.
Av nån anledning så är alltid tjejbrädor billigare.

Så tillbaka till frågan.
Är det fel att åka på en "tjejbräda" som kille?

Tack för seriösa svar.

Kille på tjejbräda?
Några av skillnaderna är väll att tjejer brukar vara lättare så därför är tjejbrädorna mjukare. Skostorleken på tjejer brukar väll även vara mindre så därför är dom lite smalare också. Sen brukar väll även designen vara lite mer "tjejig" haha, har egentligen ingen större betydelse.

Men ligger du inom vilkrekommendationen och med rätt skostorlek så är det väll inga problem.

Kille på tjejbräda?
Doughboy sa:
snow_flake sa:
Men ligger du inom vilkrekommendationen och med rätt skostorlek så är det väll inga problem.
Inga som helst problem.

En snowboard vet inte vilket kön du har. Den kan bara ge respons på din vikt.
Så så länge min vikt passar brädan och bredden funkar för mina fötter så ska det inte vara några problem egentligen?
Jag gillar ju mjuka brädor så flexen lär jag inte ha nått emot.

Kille på tjejbräda?
Jag är 169 väger 57 kg och jag skulle aldrig köra på en tjejbräda. det finns ju en anledning till att tjejer inte kan åka, de blir lurade att åka på skit(tjejbrädor).

Det är en viss ironi i det jag skrev, men lite sanning är det allt också.

Kille på tjejbräda?
Tjejbrädor funkar inte till killar de är helt fel balanserade eftersom de inte tar hänsyn till det stora manliga könsorganet. Detta betyder att om du försöker hoppa med en tjejbräda kommer du helt enkelt bara göra barrel rolls hela tiden.

:cool:

Kille på tjejbräda?
Swedish-banana sa:
Tjejbrädor funkar inte till killar de är helt fel balanserade eftersom de inte tar hänsyn till det stora manliga könsorganet. Detta betyder att om du försöker hoppa med en tjejbräda kommer du helt enkelt bara göra barrel rolls hela tiden.

:cool:
Vem har sagt att han ska hoppa?Gå till en Brädaffär med kunnig personal, en skidåkare
kan inte säga så mycket tror jag...

Kille på tjejbräda?
Gjorde ett konto för att svara,

Enligt mig så ska man köpa utrustning som passar än själv. Om nu den brädan passar din längd/vikt så kör hårt. Jag själv är 176/56kg och har tjejpjäxor, just för att dem passar mina fötter. Mina pjäxors utseende är inte tjejigt, utan själva formen på dem. Så nej jag tycker inte det är fel att åka med tjejgrejjer om dem passar dig bäst. Haters gonna hate.

Kille på tjejbräda?
frottern sa:

Enligt mig så ska man köpa utrustning som passar än själv. Om nu den brädan passar din längd/vikt så kör hårt. Jag själv är 176/56kg och har tjejpjäxor, just för att dem passar mina fötter. Mina pjäxors utseende är inte tjejigt, utan själva formen på dem. Så nej jag tycker inte det är fel att åka med tjejgrejjer om dem passar dig bäst. Haters gonna hate.
This.

Kille på tjejbräda?
Det ända negativa är väl att du förlorar all din värdighet när du svassar runt på en flick snowboard.

That is all.

Kille på tjejbräda?
frottern sa:

Tack Frottern!
Håller helt klart med dig.

Värdighet KungMartin? Haha, sånt behövs inte. Skiter väll i om du tycker det är tönigt/dumt/orwhatnow.
Ville mest veta om det fanns några radikala skillnader.

Sen har många tjejbrädor rätt soft design också. IMO

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp