Kingpin problem

gevipe05

Ny medlem
Kingpin problem

infästningsanordningen ser ut som att den är påväg att lossna på ena tåbindningen. Jag la upp bilder på en dålig pigg och en bra pigg. Är det någon mer som har upplevt detta på kingpin? någon som har något tips ? kanske bara vålda tillbaka den? :|

Kingpin problem
1. Reklamera. En så pass ny produkt ska detta ej hända på. Det ska du ej behöva acceptera.

2. I och med att det är rätt viktigt hur stort avstånd det är mellan piggarna så skulle jag definitivt vålda tillbaka den. Risken är ju dock att den inte stannar kvar där utan börjar vandra ut igen.

Kingpin problem
Gå till butiken där du köpt den, då den inte har sålts på mer än några få butiker, så har de bra kontakt med sportmanship och kan säkert lösa dina problem.

Kingpin problem
Körförbud direkt på den där bindningen. Låt den vara som den är och reklamera ögonaböj. Den där är ju rent farlig för tusan! Marker bör få se det där problemet så fort det går..!

Kingpin problem
Hej, som på posten! Har haft en gäst med king-pin bindningen nu i veckan och vi upptäckte exakt samma sak på hans binding. Använde en tång för att trycka tillbaka den, men han skulle som sagt reklamera den i veckan när han är hemma.

Två bindningar med exakt samma sak...får se vad de hittar på....?

/Christian

Kingpin problem
Komiskt att FR just kom ut med artikel där man lovordade bindningen....

Tycker man ser mer och mer av hur produkter kommer ut på marknaden där vi konsumenter är testpersonerna, har sett liknande saker med klätterprodukter, och tycker det är riktigt dåligt av tillverkarna. Vissa fel som produkterna har kan ju vara direkt livsfarliga.

Ibland undrar jag hur man egentligen testar produkterna? Mer mot reklam och sälja dem istället för att verkligen använda dem....

/Christian

Kingpin problem
chrtur sa:
Nu är det ju inte jag som har testat Kungpinnen, men jag har läst texten x antal gånger och jag tycker snarare att
@Vattendroppe gillar idén mer än vad han gillade den faktiska testade produkten. Eller har jag missförstått recensionen, Osquar? :)

Kingpin problem
chrtur sa:
Ibland undrar jag hur man egentligen testar produkterna? Mer mot reklam och sälja dem istället för att verkligen använda dem....

/Christian
Kanske blev lite fel, men det var riktat mot tillverkaren, och sedan när/hur tidningar och sidor gör sina tester låter vi vara osagt... ;)

Kingpin problem
Heddious sa:
chrtur sa:
Nu är det ju inte jag som har testat Kungpinnen, men jag har läst texten x antal gånger och jag tycker snarare att
@Vattendroppe gillar idén mer än vad han gillade den faktiska testade produkten. Eller har jag missförstått recensionen, Osquar? :)
På plus-sidan stod det ju "välkonstruerad"... ;)

Kingpin problem
chrtur sa:
På plus-sidan stod det ju "välkonstruerad"... ;)
Nja, läs igen. "Välkonstruerad och robust häldel" tycker jag mig läs i alla fall, och just häldelen hade jag inga problem med och jag vet inte heller någon som haft det ;) Om det är otydligt kanske jag bör förtydliga det i själva recensionerecensionstexten?

Senast ändrad:
Kingpin problem
chrtur sa:
chrtur sa:

/Christian
Kanske blev lite fel, men det var riktat mot tillverkaren, och sedan när/hur tidningar och sidor gör sina tester låter vi vara osagt... ;)
När vi i skidmedia testar nya prylar gör vi det oftast under en eller ett par dagar, max. Då blir det också logiskt att det är funktion (och design) som man fokuserar på i första hand eftersom man helt enkelt kör på prylarna för kort tid för att kunna uttala sig om hållbarhet över längre tid. Och det är ju över lite tid som sådan här grejer utvisar sig. Men man borde ju nästan alltid ha en friskrivning i varje testartikel med reservation för eventuella barnsjukdomar eller hållbarhetsproblem. Jag tror jag skrev något liknande i mitt första intryck av Kingpin här på forumet i höstas.

Men du har helt rätt i att man verkligen kan fråga sig varför Marker kör med en relativt simpel pressfitlösning på tåpinnarna eftersom det har dykt upp mer än en bindning den senaste tiden. Och man kan ju samtidigt tycka att Stian Hagen & co borde ha kört såpass mycket på bindningarna innan den släpptes att dom skulle ha märkt det själva. Däremot är jag fullständigt övertygad om att Marker kommer att dels reda ut problemet och dels hjälpa dom kunder som fått problem. Men det är lika jävla surt när det händer för det.

Kingpin problem
Köp inte förstaårsprodukter. varför betala för att vara testkanin åt företagen? Visst testar dom säkert bindningarna så gott dom kan men historien visar ju gång på gång att det finns fel och defekter som inte upptäcks, eller åtminstone detaljer som finslipas till kommande modeller.

Kingpin problem
Problematiken är sannolikt att bindningarna som testas görs för "hand" i mycket små serier. När sedan produkten är "färdigutvecklad" och serieproduktionen starta upp kan det skilja i tillverkningsmetoder och i material ... Kan mycket väl vara så att infästningen på piggarna var annorlunda på testmodellerna.

/MM

Kingpin problem
Uppdatering på Wildsnow

Dimitri January 21st, 2015 6:23 am

from Marker/Volkl Norway (to me personally):

“There was a production issue from the transition to pre to retail assembly. Tooling was changed and we are in possession of the new toe units, just return them to the retail shop and toes will be replaced with the newer version”

seems straight forward enough :) lets hope so

Kingpin problem
Tja!

Hum, fick mina nya igår. Kanske läge då att kolla upp detta innan jag drar på mina resor...trist å få dessa problem på toppen...

Precis som "rabbit" önskar jag också se bild, vore super!

Kingpin problem

Så ser det ut nu på de nya, lite osäker på vad de har gjort men ser ut som en bricka av något slag och att metallen går längre ut på andra sidan på nå vis. Så nu kommer det helt säkert fungera som det ska

Tillbaka
Topp