ShredTed sa:
Det mesta är enklare med kite, och du får ut mer efter kortare tid. Däremot freestyle med kite känns meningslöst, ser lite tjernobylaktigt ut. Men du kan få galna airs och rida vågor med mindre brädor!
Jag har vindsurfat mycket länge och börjar nu köra kite i lättare vindar där jag tkr vindsurfing blir så sjukt tråkigt.. Riktiga vågor och vind - vindsurfing.
Plattvatten och lame - kitesurfing.
Freestyle meningslöst...?
http://www.mysticboarding.com/recorded/
Vindsurf är kickass när man åker så här
men att komma dit eller ens i närheten är förbannat långt bort. Det jag framförallt älskar med kite är möjligheten att kunna göra vad man vill, man kan åka och cruisa snabbt fram och tillbaka, man kan kötta vågor, antingen med twintip men hellre kitevågis eller en vanlig surfbräda utan stroppar, man kan sätta på boots på sin twintip och köra vågkickers eller plattvatten eller man börna runt och försöka hoppa högt som bara fan.
SLowmo: kite är enklare, roligare (säger jag som inte ens prövat vindsurf, hah) och kräver inte en lastbil för att få med dina prylar. Men som sagt, det ställs högre krav på stället där du ska köra om du kajtar, men eftersom du har privilegiet att bo på Västkusten är du på rätt ställe för att köra kite. Öland och Gotland är också förbannat bra, Danmark ännu bättre. Med vindsurf kan du ju i stort guppa ut vart som helst, men det är väl förmodligen den enda fördelen

.
Bor du nära vattnet i Varberg kan du ju typ cykla ner och kajta, kite och bräda på ryggen, kör du vindsurf måste du ha en bil. Tänk på att det är rejäla restriktioner på både kite- och vindsurf i Varberg under sommaren dock. Kom neråt Halmstad istället så får man köra i stort var man vill, fast inte där det är fågelskydd.