Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Kul att du ska börja med kite, och bra att gå en kurs. Det beror ju på vart du bor i Sverige, men Varberg är grymt bra. Surfers Paradise i varberg säljer kite och all utrustning och ger kurser. www.surfersparadise.nuStutt sa:Hej Hej. jag funderar på att börja kitesurfa i sommar, va påväg att göra det redan förrasommaren men blev aldrig av.
Så jag tänkte höra om någon vet någon bra kurs som amn akn gå och vart i så fall?
vart är dom bästa kite surfing ställena i Sverige?
Och vilken utrustning är en bra nybörjar utrustning?
Undrar du om dom som kitear i umeå är bra eller om de är bra o kitea i umeå?jonte66 sa:Hej jag funderar på börja med kitesurfing . Jag bor i umeå och vet att det finns folk som åker kite här, men vet inte om de är bra. Är det någon som vet ?
Annars undrar jag vad jag ska köpa för utrustning.
Ska jag ha C-kite eller bowkite, och vad är de för skillnad?
Vad ska de va för strlk på på kiten?
Hur lång ska min bräda vara om jag är 165cm?
För det första ska man ALDRIG ge någon råd att inte ta en kurs.. Bara för att det gick bra för er, betyder inte det att alla andra klarar det lika bra. Ni var flera som hängde ihop också, det hjälper. Kommer det ner en rookie till en strand med andra kiters är det inte ofta de frågar om råd då de är "rädda" att bli klassad som nybörjare/idiot (vilket de iofs blir om de inte gått kurs), de provar själva och skadar sig själva, eller värre, någon annan..jona_than sa:Sluta snacka om kurser hit och dit, 1500 kr är rätt mycket pengar, jag och mina kompisar har alla lärt oss att kajta utan några kurser, (pga att det inte finns kurser på svenska i finland) och det på ett par veckor, det viktiga är bara att se till att inte skada några "civila". satsa de 1500 du sparar in på att köpa en bättre kite istället, 2005 och framåt duger. vi lärde oss på c-kites så det går mycket bra med dem, men såhär i efterskott har vi märkt att det nog är enklare och säkrare med bow... ta en kurs om du har en massa extra pengar, annars tar du kontakt med nån som kajtar, eller bara ser på när de åker, har du vindsurfat, åkt wakeboard eller snowboard tidigare borde deet inte vara några som helst problem att lära sig..
efter 3 gånger på vattnet med kiten drog jag 360'n och backrolls, se kiteboarding 101 och 202, samt the complete kiteboarding guide så klarar du allt. lär dig vid dåligt väder så inga andra finns på stranden..:P