KITEBOARD - Provat?

• Trådstartare Trådstartare Andi
  • Start datum Start datum
A

Andi

Guest
KITEBOARD - Provat?
Hallå alla... Sitter lite å surfar runt å letar info om kiteboarding...
Är enormt sugen på att testa detta i sommar! Nån som provat/kan det här med kiteboard? Behöver man en kiteboard eller går det med en wakeboard? Nån som har nån aning om det finns några kurser i sthlms-området. Kolla här för en skön 15MB film ->
http://www.kiteskolan.com/lishai.mpa

// Andreas

KITEBOARD - Provat?
Är det inte så att de flesta kite kurser äger rum just i sthlms-området? Eller där ikring? Well.. Kite is fun as.. Woo! =)

Wakeboard ska gå bra.. har iotne testat kiten i vatten än. Jag funderar på att köpa en wakeboard så man kan både åka efter båt och drake men de riktigt stora kiteåkarna åker ju alal sortes brädor.. surfbrädor med straps , avkapade surfbräder.. allt. Så.. Det spelar ingen större roll.. det är väl det om man ska ha fenor på brädan om det är lite ostadigt/blåsigt på ytan elle rom man kör utan. Yess.

Peace.

KITEBOARD - Provat?
det är grymt kul...grym hang time och allt....det är lättare att börja med en kitebräda en en wakeboard...svårare att få balans och komma upp på den men när man kan åka och vill sattsa mer på hopp och liknande är en wakeboard lr likten kitbräda att föredra.....va jag vet finns det inga kurser i sthlm...vet bara om att det finns i Varberg(gick jag) Båstad,Halmstad och Malmö

KITEBOARD - Provat?
Kontakta Ingo på denna mail kitesurfskolan@telia.com, han har kurser i Stockholm. Hälsa från ROCsport så blir du väl bemött...

KITEBOARD - Provat?
det går nog med en wakeboard men jag tror det är svårare att lära sej, och dessumot så har du ju fast fötterna hårt på en wakeboard så om du faller kan de bli för jävligt att rätta till de och få av dej brädan och komma upp igen..

peace.

Tillbaka
Topp