Kitesurfing

P-Linda

Medlem
Kitesurfing
Sjukt sugen på att prova kitesurfing, har flummat runt på nätet länge nu och bara hittat kurser i Skåneland... Finns det inga runt Sthlm eller Östergötland, snälla hjälp mig, jag är så sugen! Annars någon kanske vill hänga med ner till söder?Förresten tips om ställen på Mallorca vore oxå kalas
Linda

Kitesurfing
Själv hittad ejag en drake på internet. Det finns rätt så många sidor svenska som utländska. Jag rekomenderar luleborna på www.dacon.biz . De har Shysst service och är verkligen trevliga. De har även kurser.. i af vinterkurser men jag skulle slänga en potatis på näsan min om de inte har på sommaren också.. Men Lule kanske ligger lite långt borta det med.?!.

Lycka till, jag hoppas verkligen du hittar en för oj så saligt det är att glida efter en =), sen behöver man inte gå kurs, visst det är bra, men man lär sig själv också.

Peace. /C.

Kitesurfing
Mja. Visst är det svårt att lräa sig själv men det går! Vet man bara grunderna och säkerhetsårgärder så efter ungeför 5 dagar är man rätt hajj... Mycket beror på vilka förhållanden man har. Längst kusterna med stabil vind så gåt dfet nog rätt bra. Själv har jag lärt mighär i inlandet bland sjöar, vikar och fjäll och där är vindarna bra mycket mer förädiska. MEn det går och är himla skoj!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp