Kittelfjäll och hyra skidor?

zodah

Medlem
Hej!

Skall antagligen till Kittelfjäll i början av februari och undrar lite vad för utrustning de har för uthyrning. Tänker då på skidor och vilka modeller de har?

Snor tråden lite.

ja, man kan ringa upp. men lika bra att fråga här så man vet om det är smidigt osv.
Har aldrig behövt hyra skidor förrut, men nu är det dags för kittelfjäll med grabbgänget. de övriga är bevandrade offpiståkare, men själv är jag lite glad novis. Finns det möjlighet att hyra schyssta grejer där uppe som fungerar bra utanför pisten.

Vet inte hur det står till där uppe,

men, kan man inte hyra fetingar hos t.ex. Alpingaraget eller skistore?

ok, ändrar frågan lite. om man bor i sthlm å måste hyra skidor till kittelfjäll. hur gör man bäst ni som förhoppningsvis redan gjort misstagen och gör så att jag får en njutbar första inblick i offpiståkningen.

Dom har helt okej grejer i shopen i Kittel. Lite normala all-mountain's som tål lite. Fet-fetingar är inte så ofta man har behov av där uppe (*tycker*).
Sist jag kollade hade de Rossignol, Head och Scott. Inte världsnyast/grymmaste laggen men helt klart funkis. Ring upp till Boden och fråga om det är nåt speciellt du vill ha där. Eller så hyr du lokalt och tar med upp.

Tillbaka
Topp