Kittelfjäll v10

• Trådstartare Trådstartare OggaN_S
  • Start datum Start datum
O

OggaN_S

Guest
Kittelfjäll v10
Tjena! v10 drar jag och en polare upp till kittelfjäll (Sön-Tors, Praying for big dumps!).

Har varit där tidigare år, dock har inte snötillgångarna varit på topp, något år hade varken stor- eller lillgrova öppet pga snöbrist.
Får hoppas på att det blir bättre med snö denna gång, har tittat på föregående snörapporter på fr, i slutet på februari och början på mars brukar det ligga fint med snö.

Några fler freeridare som ska upp till kittel v10?

Cheers!

Kittelfjäll v10
Var uppe nu i v7 och kan meddela att vi hade rätt ok åkning, fick runt 20 cm ti-ons
så det fanns rätt mycket orörd offpist, många ställen man hittade hade iaf 35 cm lössnö
och vissa ställen mer. Storgrova och lillgrova bjöd inte på någon åkning om man ville
behålla belag och stålkanter, blåst en hel del så det var stenigt i dom.

Finns ju massa andra ställen att åka på förutom dom två¨ravinerna, dom är riktigt branta
ravinsidorna men utan snö på dom blir det inge bra ;)
(dom är betydligt brantare än väggen i sälen (för eventuella funderare på branthet) men långt ifrån lika långa :) )

Kittelfjäll v10
Jo jag vet, brukar för det mesta vara sunkigt med snö i lill- och storgrova.
Har aldrig varit i sälen, men allt är ju relativt! ;)
Dock va de ju ett tag sen jag åkte dom pga den underbart låga snömängden som funnits när jag varit där!

v7 lät och såg bra ut!

were prayin for the dumps, biiiiiig dumps!

Kittelfjäll v10
Enligt andrahandsuppgift ska storgrova vara snötäckt nu, dock vet jag inte med hur mycket snö, hörde även att det snöat där förra veckan... ska nog dit 4-6 mars

Kittelfjäll v10
LÅNAR TRÅDEN !

HAr beställt en jiberish från Jibbshop och undrar hur långt det tar innan den kommer, beställde den i lördags.

Tack för mig

Kittelfjäll v10
Tillbaka
Topp