Klädstorlekar skidkläder?

Jager

Ny medlem
Finns det några kläder för skidåkning där ben, arm och axelbredden är större? (Märke och modell förslag mottages tacksamt.) :)
Har normalt medium i klädstorlek men på senare tid verkar klädstorlekarna krympt, just på ben, arm och axelbredd. Alla kläder som jag provat är det endast large och större som passar. men dom blir alldeles för långa i ben armar och midja.

Det blev Norrøna Jibber style..
Tycker dom nordiska tillverkarna av skidkläder borde se över sina storlekar på kläderna. Alla vi korta som har tränat hockey och mtb och är skidåkare vi måste ju köpa gigantiska storlekar på kläderna bara för att dom ska passa! :-(

Alla amerikanska märken utom Arcteryx är gjorda för grövre personer (även om de flesta amerikanska märkena har någon enstaka modell i "atletic fit" för klättrare).

MP1 sa:
Alla amerikanska märken utom Arcteryx är gjorda för grövre personer (även om de flesta amerikanska märkena har någon enstaka modell i "atletic fit" för klättrare).
Nja inte riktigt. Patagonia och North Face har samma problem. (Dom modeller jag provat åtminstone) :)

Jager sa:
...

Har normalt medium i klädstorlek men på senare tid verkar klädstorlekarna krympt, just på ben, arm och axelbredd. Alla kläder som jag provat är det endast large och större som passar. men dom blir alldeles för långa i ben armar och midja.
Klädstorlekarna har faktiskt krympt en aning, man gjorde om definitionen för S, M, L o.s.v. för några år sedan.

Tillbaka
Topp