Klättervägg i Chamonix?

• Trådstartare Trådstartare UNO
  • Start datum Start datum

UNO

Ny medlem
Klättervägg i Chamonix?
Någon som har koll på nån inomhus klättervägg i Chamonix, storlek, höjd, pris?
Kan man köpa kort så man får vara där hur mycket som helst?
Även om det finns något gym någonstans i krokarna? pris mm?

Klättervägg i Chamonix?
tjena
ja, det finns gott om klättring i den staden. inomhus kan du bouldra på sportcentret, vet ej nummer eller länk men där tror jag det är engångskostnad på typ 3-4 euro. där blir man stark o delar stället ed svenskar o engelsmän.
i les houches ett par kilometer er i dalen hittar du ett fett repklätterställe som jag inte kommer ihåg namnet på. dyrt och bra, men kräver bil eler cykel.

jag med minst en klättrande vän är därnere från nyår o framåt om du behöver klätterpolare. från och med mars börjar vi ute så smått...

ska även kolla upp en annan vägg som är endast för fransmän, men hoppas på att kunna glia dit o köra ändå, det gjorde vi senast. om du hör av dig igen när jag e på plats kan vi säkert berätta mer då.

calle
carl.martensson@telia.com

Klättervägg i Chamonix?
strax utanför Chamonix (10-15 min till fots) finns Gailland Klätterklippan, en stor bultad vägg med leder i alla svårighetsgrader. Jävligt nice ställe att hänga på på våren, klättra lite, dricka lite kalla och grilla lite på kvällen.

Klättervägg i Chamonix?
Är det bara bouldring på sportcentret? Hade tänkte vidga mina horisonter i vinter och klättra lite på kvällarna men det blir mest pinsamt med bouldering då min styrka inte är vad den kunde vara.

Klättervägg i Chamonix?
Jag var på sportcentret i förrgår, och ja, det finns bara möjlighet till bouldering.

Tillbaka
Topp