Klippa ur specifik bild ur en videosnutt...?

sockervadds

Ny medlem
Hejsan! Har varit / är på skidresa och har filmat lite hopp osv. Min fråga är, eftersom videon är uppbyggd med en massa bilder, kan man då klippa ut en av dessa bilder, från till exempel 3:22 in i videoklippet? Hoppas att ni förstår vad jag menar :)

hallåja.. du får ladda ner VLC.. sen höger klicka när du spelar o trycka "Skärmbild" på rätt ställe Printscren funkar inte

Jahopp! Det ska la prövas då antar jag ^^
Men tror nog att det borde finnas ett mer avancerat sätt, typ i Vegas eller liknande program?
Btw, var hamnar den där Skärmbilden, funkar inte att trycka in den i paint...

Senast ändrad:
Okej, jag har en trial på vegas 7.0, ngn som kan ge en detaljerad beskrivning på hur man går tillväga där?

sockervadds sa:
Okej, jag har en trial på vegas 7.0, ngn som kan ge en detaljerad beskrivning på hur man går tillväga där?
Precis över rutan där man kan se filmen finns det en bild med en diskett på, om man håller pekarn över så står de typ "save frame to picture" eller nåt sånt ...
Så är de på 6.0an, borde va så på 7.0an också.

I movie maker är det ju bara å trycka på kameraknappen på uppspelaren så spars ju bilden direkt :P enklare blir det inte!

thom8 sa:
sockervadds sa:
File > Capture video > Capture Image.
Nej, då tar man ju in bilder från en kamera, han vill ju få ut bilder från ett klipp

tryck på knappen längst till höger ovanför "displayen"

har du en videokamera med inbyggd kamera är det bara att du spelar upp filmen, pausar i den frekvens du vill ta kort och trycker capture.

enkelt.

Senast ändrad:
Hej
Om du har ett videoredigeringsprogram typ Final Cut så dra ner filmklippet på timelinen och ställ markören på den frame du vill klippa ut. På FC hittar du sedan under "modify" ett kommando som säger "make freeze frame", där kan du göra en stillbild, annars kan du välja att exportera från klippet som stillbild, då går du in under export och välj "export as still image". Detta kan du även göra i Quicktime. Du kan dock få problem med skärpa om det är mycket rörelse i bilden.

men herregud. använd bara vlc o skärma av . som ryltenius skrev. Hur svårt kan de vara ? Enklaste sättet. stoppa där du vill ta bilden, sen hägerklicka -> skärma av. kommer lägga sig i mina bilder.

Tillbaka
Topp