Kluven över ett framtida brädköp.

ADrunkPirate

Ny medlem
Funderar ofta och länge på vilket märke jag ska köpa på min nästa snowboard.
Har hängt länge på lite olika burton modeller men känner att det e dags att testa något annat.

Mina 3 brädval är:
1. Salomon sick stick 2011
2. Lib Tech T.Rice pro 2011
3. Burton Malolo 2011

Är boende i Åre och jag vet att man inte åker midjedjupt puder varje dag, man borde vara glad om man hittar det någon gång per år. Men jag åker bara offpist och behöver en bräda som klarar hårdare underlag i offpisten men även mkt fluffig snö för jag är en resande man.
och vi ska inte glömma vår-åkningen.

Är det någon som har någon erfarenhet av dessa brädor och vill tipsa om något så är ni varmt välkomna till denna tråd.

Jag körde förra årets Malolo, innan den fick s-rocker eller vad de kallar den. Jag tyckte att den var riktigt bra i puder, den flöt hur bra som helst,behövde inte bakmontera och vi fick ca 2dm nysnö per dag, men tung i pist och svår svängd i trång terräng tex skogsåkning,kändes som en eka.
Men jag vet också att han jag sålde den till sen spenderade en månad på den i österrike och älskar den.
Den kanske är ännu bättre nu med rocker.

Tillägg:Tror förresten också att jag köpte en för stor eller lång bräda som nog påverkade det hela negativt.

Jag blev nyss övertalad att köpa en Jones flagship, ska tydligen vara nöten. Antar att det är 158an du ska ha då om det inte är supermycket superdjup snö som ska forseras

av dom brädorna du har listat skulle jag ha köpt en t.rice pro.

sick stick kommer bli för mjuk och fungera halvdant i isig årepist. malalo känns också för puderinriktad. t.rice är rätt styv och har magnetraction för isiga dagar.

Tillbaka
Topp