Knäckta

jella

Ny medlem
Knäckta
Tjenare, kom just hem från en skidvecka i alperna och det verkar som att grand monte tog nog så hårt på mina skidor. Stommen (kärnan) är nämligen knäckt på ena skidan!! Skidorna är ett par vertigo motion av märket völkel, och är mer än ett år gammla. Vet någon vad jag har för chanser att reklamera dessa?

/Jens

Knäckta
Hur vet du att det är kärnan som är knäckt? Det är annars betydligt vanligare att man bockar den metall som finns i skidan, som då ser lite stukad ut. Detta kan, med lite tur, gå att fixa. Völkls generalagent har en speciell maskin för att bocka tillbaka skidor.

HitMe

Knäckta
Okej.. Är mycket möjligt att det är metallen som fått sig en rejäl smäll... Ska höra med butiken här i stan vad de kan göra.

Knäckta
damn vad lustigt!

samma som med jens hände mig i torsdags. på grand montet dessutom :)

sprickan går 2-3 cm från kanten, ca 25 cm i längd. det finns inga andra skador på skidan och jag märkte inte skadan innan jag stod i liften på väg upp igen, dvs jag råkade inte ut för några så pass grova stötar på väg ner. fick köpa nya lagg på plats, men hade med mig den trasiga skidan tillbaka till sverige nu bara om och ifall...

grymt tacksam för den här tråden, kontaktar combisport imorron!

Tillbaka
Topp