knäskydd?

czklvgn

Aktiv medlem
knäskydd?
hur många av er använder knäskydd?ja har för mig att det varit en diskussion on det tidigare men ja hittar int.
jag har aldrig åkt med knäskydd innan men nu hade ja fått ett par black diamond skydd typ ganska tunna med hårdplast och eftersom jag får ont i knäna när det är kallt så testade jag dom nu förra veckan i tärna och det gjorde mindre ont och dom va int alls ivägen eller osköna.

men det sjuka va ju att ja råkade åka in i ett träd hårt som fasen men just knät.spricka i smalbenet och upp in i knät pånått sätt.ska på magnetröntgen nu i veckan och se om nån korsband blivit skadat.javlit tråkit 3 månader i gips slutåkt för denhär vintern.men tänka om ja int hade haft knäskyddet då hade fan knät blivit mos.

jaja men jag ska fan aldrig mer åka utan knäskydd knäna känns ju jävlit viktiga.och hjälm och ryggskydd.

knäskydd?
alla skydd är bra skydd!

knäna har man bara två av, och dom ska man vara rädda om! ovärt som fan att skada dom.. det blir alltid jobbigt!

jag har en korsbands och ledbandsskada i vänterknät och kör med en specialdesignad ställning som jag spänner fast på benet, det avlastar och håller upp hela knät så att jag kan åka skidor! helt underbar uppfinning!

på andra knät kör jag med ett sånt blått skydd som ger värme. Det avlastar också knäna och hjälper till att förebygga skador vid tyngre belastning typ.. muslkerna arbetar mera och benen/senorna mindre!

Hoppas verkligen du blir bra i knäna. Sjukt segt att få ett så tidigt säsongsslut! håll modet uppe och satsa på nästa vinter istället!

knäskydd?
funkar det bra med den ställningen asså kan du åka hårt utan att den eller knät pajar? skitbra ju om det funkar.
jo nästa vinter fyfan va mycke skidor.fast så tänker ja ju alltid.måst nu kolla med skidåkarförsäkringen om ja kan få igen pengar för mitt hemmavan,tärnaby,riksgränsen sesongskort.

knäskydd?
jo alltså de skyddet jag har är specialutvecklat för skidåkare/brädåkare/handbollsspelare/cross åkare å sånna extremsporter där de är mycket snabba rörelser i sidled och fammåt bakåt! knät håller ihop och ställningen pajar inte i första taget! de är stenhårt, karbon eller nått typ, som är ledat.

sök på "DonJoy armour brace" eller typ bara "knee brace" på www.youtube.com eller www.google.com så kommer du hitta ganska mycket grejer som kan vara av intresse!

du borde säkert kunna klämma ut lite cash på säsongskorten! annars kanske du kan sälja dom?

knäskydd?
nja det är ju personligt kort kommer upp en gigantisk bild på mig inne i liftstugan eller va d nu heter varje gång ja åker förbi avläsargrejset så ja tror det är svårt att sälja.det är kombinerat kort för hemmavan tärna riksgränsen.
jafan sånna skydd har ja sett det va nån förra året på tåget upp till nm i riksgränsen som hade sånna som ja snacka lite med.verkar ju bra men sjukt dyrt.fast knäna är ju fan värt mycke pengar såklart.
ja ska fan träna upp muskler och allt som fan jag har ju problem sen innan.
jaja hoppas du får en bra säsong och inga skador.

knäskydd?
dom är svindyra! dom flesta ligger på 10 papp och uppåt!

men snacka med ditt försäkringsbolag! och länstinget! se till att hitta en grymt duktig knädoktogr som hjälper dig med sånna saker! så lyckatdes jag få allt betalt. Och det är värt det! tro mig, att lägga några tusenlappar på att kunna åka skidor igen? varför ens tveka!

men som sagt, det mesta av sånna skaderelaterade saker borde gå att få gratis, gäller bara att snacka med rätt personer och vara trevlig!

se till att få en sjukgymnast om inte annat, som ger dig ett träningsprogram över vilka muskler du ska träna och hur, sen sköter du det regelbundet! då kommer du definitivt bli starkare i benen om inte annat :)

knäskydd?
jamen lätt det är värt pengar men det vore ju skönt att int behöva dom.att ha dom men int behöva dom vore ju bäst.men jo ja ska snacka med läkarna och tvinga dom bete sig.ja tycker fan d är dålit att man alti måst tjata på dom för att få bra behandling.men jag börjar bli van.
dom är jäkligt bra på idrottsmedicin här i ume men dom ska säljas ut och bli privat så då kanske bara rikingar får bra hjälp.alla andra får bara plåster och ispåsar.

sjukt ja kan int låta bli att kolla skidfilmer och vädret i abisko och sånt.hade sån jävla pepp.
menmen vafan det hade ju verkligen kunnat vara värre somfan.

knäskydd?
Jag brukar inte åka speciellt mkt utanför pisterna men däremot laddar jag på en hel del. Jag använder knäskydd av hårdskal..för ett par anledningar. Mest för skydd men oxå för värmens skull. Det känns lite tryggare. Snart ser man ut som en ruggbyspelare....hjälm, knäskydd, ryggplatta...vad kommer härnäst? ha ha

knäskydd?
JeppeN sa:
Snart ser man ut som en ruggbyspelare....hjälm, knäskydd, ryggplatta...vad kommer härnäst? ha ha
Det där går inte ihop för mig. Rugbyspelare har ju typ inga skydd. Så du ser ju mindre och mindre ut som en rugbyspelare ju mer skydd du köper och använder.

Blev lite OT där, sorry.

Jag använder ett DonJoy skydd och det är superbra tycker jag. Det finns många spännen att spänna åt med, så skyddet sitter jättebra.

knäskydd?
Jag satte knäet i en stor sten när jag åkte puder i ganska hög fart och full telemarkställning för ett par veckor sedan. Jag kan säga att om jag inte haft knäskydd (Black Diamond) på mig så hade jag aldrig använt det knäet igen.. Jag kommer aldrig åka en meter utan knäskydd när jag kör telemark. Knäskyddet och byxorna totaldemolerades och jag kunde inte stå på knäet på ett tag.

Köp knäskydd.

knäskydd?
jag åker med ett par inlinesskydd jag köpte för 10 år sen.. helt fantastiska.. testat blackdimonds men tycker de sitter dåligt och åker ner.

knäskydd?
Jag har ett par Titus skate kneepads, gråa med spindlar på! Håller värmen bra och skyddar klockrent. Enda nackdelen är väl att jag köpte dem i slutet på 80-talet och resåren är slut. ;)

knäskydd?
Smällde på rejält i Val DIsere för ett par år sedan och hade jag inte haft knäskydd hade det nog inte blivit något mer åka av. Fick en tio hål i de kevlarförstärkta knäna samt ett håll som gick igenom plasten på knäskyddet så att det blödde på knät. Så mao kör med riktigt tjocka plastknäskydd och inga rehbandgummi värmare. Vet en som spräckt knäskålen och det är ingen hit precis.
Förr gick det bra med inlineskydd, det fanns ett flertal rikigt fina på marknaden men tyvärr går produktutvecklingen framåt så de flesta inlinesskydden är "lite weight" varianter med alledeles förlite plast. Köpte ett par Dainese förra året som duger men jag tycker plasten är lite för mjuk om det smäller till på rikigt. Favoriterna är ett par gamla salomon inlineskydd i riktigt tjock plast som ändå smiter åt runt knät. Det ända problemet är att de luktar förjävligt, har liksom passerat det stadium där moderna tvättmedel fortfarande kan verka.
Har faktiskt fegat ur på äldre dar och undviker telisar i början av säsongen om det inte är tokmycket snö, det händer betydligt snällare saker om man kör in i sten med vanlig alpinutrustning.

B

knäskydd?
Kör i princip alltid med knäskydd, enda skälet skulle vara om jag visste att det endast skulle bli piståkning (men det vill man ju helst inte). Har sett kompisar dra knäna i både fjällbjörkar och stenar...

Jag tror att mina också är inlinesskydd, men inköpta i skidbutik i Val d'Isere om jag inte minns helt fel. Viktiga egenskaper:

- Rejält med hårdplast
- Att det sitter kvar. Ta på dem i butiken och hoppa runt "telemarksmässigt" - du kanske inte ser helt klok ut, men dina knän kommer att tacka dig!

Håller också med trådskaparen om att det blir varmt och skönt för knäna, speciellt om man ställer sig på knä i snön, för att ta foton, etc.

Tillbaka
Topp