Koka Salomon pjäxor med Custom Shell

MR-Norrland

Ny medlem
Hej!

Köpt mig ett par Salomon X-pro pjäxor på nätet (utbudet här är begränsat till Intersport och Team Sportia)
Dom har ju Custom Shell och ska värmas i ugn i 10min 100grader, men i brist på detta skulle man kunna ställa ner dom i balja med kokande vatten för att få plasten nog mjuk för den ska forma sig efter foten?
Optimal temp i plastens mitt ska vara 80 grader enligt salomon.
Såg även någon äldre PDF på Salomonspjäxor som hade utvalda ställen med den formbara plasten, då hade dom tre alternativ, varmluftspistol, vattenbad eller Ir-element, då kan jag som total novis tycka att ställa mina nya präxor i ett vattenbad bör fungera utmärkt.

Vad är det du vill uppnå med själva gjutningen?

Angående metoden så låter det helt OK (även fast det är half-passed retarded att köpa pjäxor online). Kan rekommendera att du har ett kallt vattenbad också eller snö som du kan stå i efter värmningen.. Annars tar det väldigt lång tid för grejerna att stelna.

enda jag egentligen vill uppnå är att töja lite vid lilltån på båda pjäxorna.
Annars sitter dom bra. ( hade sjävklart testat ett par innan jag köpte dom online) dock ej samma flex.

Senast ändrad:
MR-Norrland sa:
Annars sitter dom bra. ( hade sjävklart testat ett par innan jag köpte dom online) dock ej samma flex.
Schysst grej det där att kunna prova i en butik och sedan köpa på nätet.

Lycka till med tryckningen.

bootfitta sa:
MR-Norrland sa:

har dom inte rätt pjäxa hemma och inte villig att ta hem något annat än det dom har, så är det inte mycket att göra. Service inriktade är dom då inte.
sen att det skiljde även skiljde 1800kr i pris, ja skiter då inte pengar iaf.

Som alla som gråter över att folk köper skidor från sport-conrad när ordinarie pris där är bättre än på rea i Sverige.

(gissar du förmodligen säljer utrustning)

Senast ändrad:
MR-Norrland sa:
bootfitta sa:
MR-Norrland sa:

har dom inte rätt pjäxa hemma och inte villig att ta hem något annat än det dom har, så är det inte mycket att göra. Service inriktade är dom då inte.
sen att det skiljde även skiljde 1800kr i pris, ja skiter då inte pengar iaf.

Som alla som gråter över att folk köper skidor från sport-conrad när ordinarie pris där är bättre än på rea i Sverige.

(gissar du förmodligen säljer utrustning)
-1

Eller så ber du intersport/team sportia göra det och betala dom de 200-300 kr dom vill ha så får du det riktigt gjort och så får dom några kronor in också!

Att tänka på, vatten har mycket större energiinnehåll än luft, en 100 gradig bastu sitter man i ganska länge.

Analkrut sa:
Eller så ber du intersport/team sportia göra det och betala dom de 200-300 kr dom vill ha så får du det riktigt gjort och så får dom några kronor in också!
Är nog det bästa alternativet, om någon nu har en "ugn" för deras utbud är inte stort.
Team sportia hade inga Salomon pjäxor inte heller några fischer (använder väl samma ugn?), Intersport hade en pjäxa med custom shell.

MR-Norrland sa:
Analkrut sa:
Är nog det bästa alternativet, om någon nu har en "ugn" för deras utbud är inte stort.
Team sportia hade inga Salomon pjäxor inte heller några fischer (använder väl samma ugn?), Intersport hade en pjäxa med custom shell.
Inte samma ugn som fischer. Den blåser bara ca 80 c och det räcker inte men hör med intersport om dom har någon då!

Varmluftspistol, känsla och lite tålamod.
Och med fördel ett vattenbad eller en snöhög att kyla av dem i.

Det är enligt mig inte en utmärkt idé att värma hela skalet när du bara ska lästa nån kvadratcentimeter. CS-plasten blir väldigt mjuk när den är varm... Man kan utan problem sätta ett fingeravtryck i den om man vill. Iaf var det tidigare Impact 9 CS på det sättet.

En enkel fråga. Har du åkt in de? Format inneskorna efter dina fötter med andra ord? Inneskon ger med sig lite bara så att du vet ;)

Tillbaka
Topp