Kombi handskar Jon Olsson Series

Jag hade ett par kombi Jon Olsson modell förut. Men de färgade sjukt mycket från det röda skinnet när de blev blöta. Jag åkte i Åre igår, slappade på eftermiddagen och torkade handskarna. När jag skulle åka hem var de fortfarande lite blöta men jag packade ner dem i en t-shirt om de skulle färga på något så kunde slänga tröjan. Men det var bara det att det mesta i packningen var rött när jag packade upp...

Modellen kändes klockren, men så mycket som de färgade blev de helt klappruttna.

Någon som haft samma problem?

jo de röda blir så... jag hade ett par sånna men jag bytte till ett par grå/gröna!!!
men de andra färgerna gör INTE det

Allt färgat skinn som blir blött färgar av sig, mer eller mindre beroende på hur bra skinner är, hur det har behandlats o.s.v. För att undvika detta bör du nästa gång du köper handskar av skinn välja ett par som inte blivit färgade utan ett par som är i "naturlig" färg. Vita, Svarta, Gråa, Bruna är oftast inte färgade.

Blir man blöt om händerna av den Jon Olsson modellen? Och bli man blöt av den andra som dJFiCk snakca om?

Peace..

men handsken e skit bra man får väll bara va lite försiktig. jag har haft mina handskar i ett år nu. jag visste att dem röda kunde färga av sig men tyckte att dem var snyggare änn gröna så jag har bara varit försiktig med hur jag lagt dem m.m. funkat jätte bra.

KoMBi snygga och sköna

Vet inte hur mycket Jon Olsson har att göra med handsken egentligen... Han står ju inte ens som team rider på Kombis web. Säkert kanonkvalitet och allt, men jag lovar att de säljer 80% fler bara för att han lånat ut sitt namn - att folk går på sånt. Suckers.

Min polares handske började färga av sig första dagen. Missfärgade bl a glasögonband (vitt) när han drog upp gogglarna m handskar på. Pisshandskar!!! Köp inte skiten!

Det har hänt samma sak för mig men det är det finns ingenting som kan motverka de. De e bare å åk.

Kombihandskarna verkar ju vara ett jävla skämt?! Inte nog med att dom färgar av sig, dom ser ju ut som stryk också! Kolla på handskarna på bilden i tävlingen här på freeride. Skitfula och väldigt icke-funktionella. Dom har ju inte ens snölås!
Köp er ett par Millet eller Level eller liknande istället.

ääähh dom e skitsnygga
men visst kanske dom inte e så praktiska
me jon ramlar ju aldri så.. haha ne men dom e ju coola som fan

Jag har också de handskarna, designen e klockren men tyvärr så blir dem
slitna fort och färgar av sig

Jag hade ungefär samma problem. Cammon blev rosa och mina händer blev röda :P
Sedan lämnade jag tillbaka handskarna och bytte de till ett par sköna Hestra !

Tillbaka
Topp