Kombinera plugg med skidåkning?

Rthq

Medlem
Någon här som har pluggat engelska i Canada eller ngt annat roligt och har ngra tips?
Har väldiga problem med att hitta ngn bra arrangör så har nån åkt med en arrangör
vilka ni har bra erfarenheter av kan ni gärna höra av er.

tack

St Anton och Altitude studies.... jag pluggade 2,5 dag i veckan. Bra lärare, csn och massor med skidor! Riktigt nöjd...

pluggade franska i chamonix med Insted i vintras. Va oxå jättenöjd. fast vi va i skolan fem dagar i veckan men bara tre timmar. fick csn och skolan fixade boende.Hur skoj som helst!

mm jag har faktiskt kollat på insteds franskakurser en del.
är dock totalt nybörjare i franska så det känns tveksamt om jag hinner plocka upp tillräckligt för att det ska vara värt det.. ingen aning egentligen. hade du några förkunskaper?

Befinner man sig i ett land där det talas ett främmande språk och försöker lära sig det så brukar man säga att det tar ca 6-12 månader innan man är hyfsat flytande på språket om man umgåtts med locals och försökt lite grann. Alltså hur lång tid du är där är viktigare än förkunskaper.

Jag var på en mässa i STHLM som handlade om att plugga utomlands.
Där pratade jag med en hjälpsam snubbe som fattade att jag helst bara vill åka skidor men ändå få någon
utbildning. Han sa att det fanns bra skolor i Canada och USA på vissa skidorter, iaf som han visste. Han sa
att han gärna ville hjälpa till och fixa, så du kan ju ringa honom och snacka lite. Han visste vad han pratade
om. jag fick hans visitkort, så här är nummret: 0701 436 830 Han heter Anders Frisk
Lycka till!

Tillbaka
Topp