Kompisar att åka med i Schweiz

Henrik-N

Ny medlem
Hej på er!

Jag är bosatt i närheten av Zürich och söker sköna människor att åka snowboard eller skidor med runt om i alperna. Är en all-mountain åkare som som gillar det mesta. Föredrar att surfa puder utanför pisterna, men vid dåliga snöförhållanden funkar det även bra att hänga i pisterna och i parker. Har köpt på mig full lavinutrustning till denna säsong och tänkte ta en lavinkurs någon helg här framöver. Gillar att filma och ta bilder och brukar ofta ta med GoPro:n eller systemkameran ut.

Mina arbetskamrater har tyvärr inte lite stort intresse som jag när det gäller alperna, även om dom för vissa åker ibland. Skulle vara riktigt kul att hitta likasinnade människor här på forumet.

I ju med att jag jobbar blir det mest åkning på helgerna med Snow'n'Rail ticket från Zürich, men vid bra snöförhållanden är det inga problem att ta ut lite semesterdagar :)

Jag åker gärna i Engelberg, Andermatt och Disentis, men är även öppen för andra skidorter så som St Anton, Flims / Laax, Davos, Arosa / Lenzerheide, St Moritz, Saas-Fee, Verbier, Zermatt mm…

Befinner ni er i Schweiz på ett eller annat vis och vill ha någon att åka med är det bara att höra av er! Kille eller tjej spelar ingen roll bara ett galet intresse för snö finns så är det lugnt :)

/Henrik

Senast ändrad:
Hi Henrik

My Swedish is practically non-existent, but what I got out of your post was, that you are looking for someone to go skiing with? :)

I am originally from Bern, but live close to Zürich now, and I have a season ticket for Engelberg.
Unfortunately, none of my friends does offpist, and I love freeriding.
I have a SUV, so transport is no issue.

So, let me know if your interested, would be nice to have a ski-pal.:)

Cheers
Soleille

Hej
Är i Engelberg om några dgr, stannar i 2-3 veckor..
Känner typ ingen därnere! Så kul om nån e sugen på o åka!
Hör av dig om du kommer förbi
Ciao /Linn

Hello Henrik and Soleille,

I just moved to the Zürich-area (Baden) and I'm up for some good skiing/off-pist/touring this season.
I'm also from sweden but since Soleille's Swidish apparently whasen't to great I'll do my best in the common language.
For transport I can't brag about some cool SUV but rather a nice looking Golf-combi (quite big being a Golf) with a oversized top-box;). I'm available on the weekends but have the freedom to take days of if theres no important at work.

This upcoming Weekend:
So tomorrow (sat 15 of feb) I'm of for Davos with some folks. After that I maybe try to find some people in St Anton on may way back who can bring me beer, bed and a skiipas for sunday. Otherwis I'll just go back to home.

My car is empty for this trip so feel free to join in. We probably do some off-pist but I dont know more then that for now. I'll leave at 07:30 and can pick you up in Zürich.

Nisse
nebengtsson[a]gmail.com

Senast ändrad:
Hej Nisse

Nice one! :D
Well, since I can't brag about my offpist - qualities,
then at least leave me my dear car to brag about.
;)
Wrote you an email....
And btw.: welcome to Switzerland!
I hope you'll love it here. :D
Cheers
Soleille

Senast ändrad:
Hej Linn!

Kommer förmodligen att åka till Engelberg inte nu i helgen men nästa. Kan ju höra av mig om jag kommer ner om du fortfarande är kvar.

Vi hörs!
Henrik

Hello Nisse and Soleille,

Hope the trip to Davos and St Anton was nice!
Nisse, I'm also living in Baden :)

This weekend I was busy with work... Do you have some plans for next weekend?

Cheers
Henrik

Hi Henrik

I'll probably be going to Hongkong on Saturday.
But I could do some skiing after that, Thursday or Friday next week.
Engelberg had rather bad conditions for offpist recently. The 'Föhn'-storms have blown away the snow on exposed parts, and it's very likely you'll hit a rock on Jochpass.
Laub was still ok, though.
Meanwhile, it's one of the worst Winters I can remember. Much too warm, and not nearly enough snow.
Take care and talk soon!

Tillbaka
Topp