Komplement till Line SFB!

Karlleo

Ny medlem
Tänkte komplettera mina Line SFB med ett par lite hårdare skidor, SFB är ju liiiite ostabila när man får upp farten i pisten, som går att kötta på lite med! De jag har kollat mest på är Armada ANT, Dynastar Legend Pro Rider, Line Mothership och
4Frnt EHP. De ska som sagt funka i de flesta fören och inte vara alltför lika SFB! Hade ett tag funderingar på ett par pistsmiskskidor men de har jag numera gett upp. Är 187 cm o väger 80-85 kg beroende på säsong. Har läst recensionerna här men inte kunnat bestämma mig så gott folk nu är det ni som får övertyga mig!

BD Zealot om du vill ha en stenhård chargeskida. Annars tror jag stenhårt på Mo'ship även om jag tyvärr inte fått testa dom än. Tiprocker, hård och längre tror jag på för dig. Så Mo'ship i 195, Zealot i 192 (Verdict i 190 om du vill ha nått lite mjukare mer mot Pro Rider).

Ehp är nog också ett bra val, mkt mindre sväng än de andra så egentligen mer bort från SFB dessutom.

BD ser ju onekligen intressanta ut! Lutar väl mest åt dessa eller Line Mo\'ship. Problemet är bara att hitta dem i rätt längd då 195/192 verkar var slut :(

//Leo

Legend Prorider 194cm tar dig hem. :) Försök få tag på någon lite äldre modell. Dom mesade till den något efter 07/08 vill jag minnas!

Löjligt köttig skida som går genom allt. Tycker dessutom den går bättre i puder än vad man förväntar sig. Ju fortare det går ju bättre går skidan. :)

@Utter: Är väl mest för nästa säsong så det är väl ingen större brådska med dem. Tänkte mest att jag kunde göra en bra affär nu!

Vilken längd du ska ha på Line Mothership beror det på hur mycket sväng du vill ha.
185cm är styv nog för din vikt.

Tillbaka
Topp