KONA 09 hjälp

martinss0n

Ny medlem
KONA 09 hjälp
Sha, jag har fått en kona shred 09, men jag tycker att den är för tung. Någon som vet vad man kan göra för att få den lite lättare? :] Skriv gärna vad den heter och vart man kan köpa den om det skulle vara så?

Senast ändrad:
KONA 09 hjälp
du kan ju börja med att ta bort växeln fram (inte säker på att det sitter nån framväxel på dom men) . ta bort växlarna helt kanske o skaffa ett ss-kit (singel speed) =1 växel.
Fram bromsen kan ju rycka så känar du en del. däcken kan du få ner vikten ganska reält.
slangarna kan du också byta mot några lätta grejer.
Du kan också kapa sadelstolpen till där det står minimum(inte alla stolpar det gör det på dock ) men så att det är ca 10cm kvar av stolpen så att du inte spräcker ramen. ;)
Sadeln kan du ju också byta.

SS-kit www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=12164
Ganska lätta däck www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24637
Lätt slang www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17343
Lätt sadel (inte lättast) www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29353

Lycka till

KONA 09 hjälp
Det var en rätt så lätt slang men jag har sett en som bara vägde 99 gram då sparar du ännu lite mer :) Låter som en XC diskussion nästan hihi

KONA 09 hjälp
som bikerboy sa. sen kan du ju alltid bya styr combo, byta till en lättare sadelstolpe sen kapa tillmax,
byta vevar, bort med ventilhattarna, eller köpa en helt ny cykel....

KONA 09 hjälp
på vilket sätt är den för tung för dig? svårt med hopp? visst du kan köpa lättare delar, men eftersom ramen är en stor del av vikten på din hojj så är det nog svårt med underverk, men lite kan du ju tjäna med ny gaffel och däck.

KONA 09 hjälp
freno sa:
på vilket sätt är den för tung för dig? svårt med hopp? visst du kan köpa lättare delar, men eftersom ramen är en stor del av vikten på din hojj så är det nog svårt med underverk, men lite kan du ju tjäna med ny gaffel och däck.
Ok, rätt så trögt med hopp.

KONA 09 hjälp
HUR GÖR JAG FÖR ATT SJÄLV KUNNA LÄGGA UT KOMMENTARER PÅ SIDAN SNÄLLA SKRIV TYP NÅT PERONLIGT MAIL TILL MIG LR NÅT :p E NY PÅ DENNA SIDAN

KONA 09 hjälp
Byt gaffel till stel om du e desperat ^^ Pivotal sadelcombo , WTB vulpine däck , dumpa framväxeln , nya hjul , lättare styrcombo. Finns mycket du kan göra för att få den lättare. Dock förknippar (iaf jag) kona till tunga cyklar.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp