konst gjord snö

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fiberteknologi

Aktiv medlem
konst gjord snö
Tjeena

Såg något som hette snowgel på youtube och det värkade sjukt coolt. jag kollade upp priserna och det var inte så aktuellt... 1000 kr för 12 burkar plus frakt från USA!

Så min fråga är om det går att köpa/göra något annat billigare alernativ.
skulle vara sjukt gött isåfall.

Tack för mig.

Senast ändrad:
konst gjord snö
haha ja du kan ju prova bakpulver och vatten.. annars är ju såpa ett hett tips om du villa fixa själv.

konst gjord snö
jag har hört att om man blandar en noga uträknad mängd hushålsost med mellanmjölk under gradvis uppvärmning uppstår en kemisk reaktion som i sin tur bildar en form av tösnöliknande massa!

detta är enligt säkra källor noga beprövat så go on son

konst gjord snö
det finns ju även filmer på youtube där dom blandar vanligt vatten med sånt där buder som man har i blöjor till bäbisar så får man en massa som är typ samma sak som snowgel, vet fdck inte hur bra det funkar om man skulle testa och göra det själv.

konst gjord snö
rallejo sa:
det finns ju även filmer på youtube där dom blandar vanligt vatten med sånt där buder som man har i blöjor till bäbisar så får man en massa som är typ samma sak som snowgel, vet fdck inte hur bra det funkar om man skulle testa och göra det själv.
börjar man inte bli lite desperat när man blandar innehållet i bäbisars blöjor med vatten bara för att få rejla lite hemma på gårn?

konst gjord snö
tittti540 sa:
rallejo sa:
börjar man inte bli lite desperat när man blandar innehållet i bäbisars blöjor med vatten bara för att få rejla lite hemma på gårn?
Hahahaha, jo det verkar inte bättre ;P men tydligen så ska pulver med väldigt hög uppsugningsförmåga funka bra till att få snöeffekten :P

konst gjord snö
okej. det där pulvret värkar bra. men jag har inte en aning om vad det är :P kan någon bara säga vad det heter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp