konstig trend?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum
konstig trend?
En teori kan vara så att dessa kids faktiskt fortfarande är kids och att deras föräldrar inte orkar med att köpa ny hjälm varje säsong, bara för att den gamla har blivit för liten. De inhandlar därför hjälm i en något för stor storlek, ´så att grabben har nåt att växa i', och blir därmed tvungen att använda mössa samt goggles under hjälmen för bättre passning. Dessutom sjukt praktiskt om nyss nämnda kid bara vill hänga lite och tar av sig hjälmen. Då är ju huvudbonaden redan kittad.

Vad gäller stavarna kanske omvänt gäller. 'De dög ju bra förra säsongen, kan ju inte köpa nya stavar varje år'.

Tyvärr faller väl teorin lite på att det enda som är gott nog för en redigt kittad Åre-mountain-kid är nästa säsongs demo-pro-model i limiterad-custom-graf...

Men vad vet jag, när jag befann mig i träffad ålder hängde Killinge-gänget fortfarande på Berns!

Senast ändrad:
konstig trend?
D e d nya "modet" sörru. Men ja tycker att det e inge skönt med för korta stavar, men har man lagom långa så är det faktiskt mycket skönare än och ha en 2 meter lång pole i handen.

konstig trend?
oscarius sa:
Roblind sa:
om man kör med k2 rant hjälm så måste man ha googlebandet under hjälmen ( ifall man inte vill att dom ska flyga av stup i kvarten )

50cm korta stavar är inte till för något annat än att se coolt ut =)
Frågan är vad som är coolt med 50cm stavar? Det är ju inte ens två linjaler......

Om man har k2 rant "måste man" ha bandet under hjälmen - Men man gjorde ju valet att köpa hjälmen.

Och varför skulle man vilja ta bort öronlapparna som fyller en mössas funktion?
Det är snyggare att köra med gogglarna under hjälmen och fan så mycket bekvämare oxå vad är det du inte förstår!

konstig trend?
oscarius sa:
Roblind sa:
om man kör med k2 rant hjälm så måste man ha googlebandet under hjälmen ( ifall man inte vill att dom ska flyga av stup i kvarten )

50cm korta stavar är inte till för något annat än att se coolt ut =)
Frågan är vad som är coolt med 50cm stavar? Det är ju inte ens två linjaler......

Om man har k2 rant "måste man" ha bandet under hjälmen - Men man gjorde ju valet att köpa hjälmen.

Och varför skulle man vilja ta bort öronlapparna som fyller en mössas funktion?
Varför ha öronlappar när man kan ha en mössa?

konstig trend?
curtis sa:
gå och skjut dig själv idiot, det är väl kul att sporten utvecklas och går framåt
Tack för den... Jag bara undrade vad poängen med 50 cm långa stavar är. Tänk om jag istället hade frågat varför man ska ha twin-tip, då hade någon upplyst person kunnat svara: -det är för att man ska kunna åka baklänges.

Men 50 cm stavar är för att dom inte ska vara ivägen i parken eller?

konstig trend?
Axl sa:
curtis sa:
gå och skjut dig själv idiot, det är väl kul att sporten utvecklas och går framåt
Tack för den... Jag bara undrade vad poängen med 50 cm långa stavar är. Tänk om jag istället hade frågat varför man ska ha twin-tip, då hade någon upplyst person kunnat svara: -det är för att man ska kunna åka baklänges.

Men 50 cm stavar är för att dom inte ska vara ivägen i parken eller?
japp nått åt de hållet skulle jag tippa på :D

konstig trend?
LITEFORTARE sa:
Läs detta med ro......:-)

JA..... Varför är det så att folk stör sej på sådant dom inte förstår?

Här kommer svaret på varför man har goggles under hjälmen.

Detta betende kommer av att dom absolut bästa inom skid och snowboard branchen.
Där man nu befinner sej i den miljö som dom nu trots allt är i ca 200 dagar om året,så kan det ja vara så att kollar på sitt line eller kanske ska forma ett hopp.

JA blåser det lite granna och solen ligger på så kan det vara skönt att göra detta utan hjälm.

Då kan det ju vara skönt att ha på sej sin mössa/goggles

Hjälmarna är ju tillverkade så att man kan ta bort öronlapparna...är det fel eller?

Sen är det även så att om man nu skulle leta sej utanför sin lokala park så av erfarenhet så sitter goggelsna mycket bättre kvar om man nu skulle volta i pudret.
"Då slipper man torka snö på innsidan av sin svindyra lins som man har gnällt till sej av sina föräldrar"

Sen är det ju så att man kanske har någon idol som man tycker är extra fräck som man vill hylla med att ha goggle/hjälm/mössa i sin speciella ordning.....är det fel?

Ni har säkert någon tid av era liv haft någon som ni har sett upp till.

Vad det gäller Stavlängden så ..........säger jag bara........Välkommen in i parken med era rekomenderade längder.........:-)ni kommer nog att förstå om ni nu öppnar upp erat sätt att se på saker/människor/trender.

Ta hand om er alla....Dont hate the player, Hate the game

PS Jeppenator....Du är bäst
Där svarade litefortare på varför man har glasögonen som man har.
R00bert sa:
Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden.

Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen.

Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning?
Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor.
Där både frågade och svarade robert på frågan till varför man har korta stavar.

DVS. slut på denna tråd. Lås! bort!

tompan14, nej man kan undra vad kläderna man har på sig gör för att utveckla en sport, men det finns säkerligen 20 trådar här på FR där det diskuteras, håll dina funderignar där.

/Abredal, med reservation för att låta gnällig, men jag tycker 20 "klädes h8ar trådar" på FR räcker, skapa inte en till.

Senast ändrad:
konstig trend?
Abredal sa:
det finns säkerligen 20 trådar här på FR där det diskuteras, håll dina funderignar där.
/---/
20 "klädes h8ar trådar" på FR räcker, skapa inte en till.
Var inte det där lite motsägelsefullt? ;-)
Jag har inte skapat tråden, jag har inte diskuterat vare sig för eller emot klädmode, jag har heller inte skapat eller diskuterat andra trådar med liknande ämnen.
Varför får inte jag yttra mig i den här tråden? Är det bättre om jag letar upp en tråd från 2004 och bumpar upp den igen?
Vore snällt om du kunde skicka ett FR-mail med en lista över vilka trådar jag får respektive inte får skriva i, så att jag vet i framtiden.

konstig trend?
Är lite less på det eviga tjatet om att söka i gammla trådar. Orka leta igenom massa gammalt skit när man vill ha svar på nått nytt. Skälvklart bör vi försöka hålla oss i så få trådar som möjligt men vissa verkar ju förespråka ett dött forum byggt på gammla daterade trådar.

Lås de gammla trådarna istället och låt de nya få finnas kvar!

konstig trend?
tompan14 sa:
Abredal sa:
det finns säkerligen 20 trådar här på FR där det diskuteras, håll dina funderignar där.
/---/
20 "klädes h8ar trådar" på FR räcker, skapa inte en till.
Var inte det där lite motsägelsefullt? ;-)
Jag har inte skapat tråden, jag har inte diskuterat vare sig för eller emot klädmode, jag har heller inte skapat eller diskuterat andra trådar med liknande ämnen.
Varför får inte jag yttra mig i den här tråden? Är det bättre om jag letar upp en tråd från 2004 och bumpar upp den igen?
Vore snällt om du kunde skicka ett FR-mail med en lista över vilka trådar jag får respektive inte får skriva i, så att jag vet i framtiden.
*Suck*, jag tror säkerligen du vet vad jag menar, och nej du har inte skapat någon tråd, du var bara påväg att leda ut den i en evig diskussion när du började nämna kläder, det vet du med. (Då faktiskt den egentliga diskusionen var om goggleband innanför hjälmar och stavar, iofs kan du kalla det "kläder" i generell mening om du vill.)

Även jag vet sedan tidigare diskusionstrådar vem du är, och jag vet att du har en hel del vett i skalen, så använd det och låt oss få bort åtminstonde en sån här tråd från fr.

konstig trend?
Varför åker vissa med ryggsäck när man kan ha spaden i handen?
- För att det är smidigare.

Varför åker vissa med korta stavar i parken?

Varför åker vissa med jätte coola jackor som är ganska bra istället för jätte bra jackor som är ganska coola?
- För att dom tycker att det är snyggt.

Varför åker vissa med gogglarna under hjälmen?

Senast ändrad:
konstig trend?
Behöver man verkligen få bort en "sån här" tråd?
Om en skidåkare ser några i backen som enligt honom beter sig helt korkat borde han väl få yttra sig om det?
Har det inte ett större egenvärde att få bort svar som "gå och skjut dig"?
Intelligenta svar som förklarar och beskriver är väl det bästa som kan hända liknande trådar? Jag tycker mig sällan se sådan svar komma från "de som blir påhoppade", väldigt sällan kommer svar av stilen "gå och skjut dig" från "de som hoppar på"

Personligen så trodde jag att man tog bort öronlapparna för att man vill kunna höra på musik, och således bär mössa för att det annars skulle bli för kallt.
Att man skulle ha bandet innanför hjälmen för att man ska kunna ta av den när det är varmt låter lite dumt tycker jag. Är det så pass varmt att man inte kan ha hjälmen på sig bör man inte ha sina skidbrillor på sig, långsiktigt tar ögonen skada av värmen.
//Tompan

konstig trend?
tompan14 sa:
curtis sa:
gå och skjut dig själv idiot,
Du borde ju få pris för "mest intelligenta debattör på FR"!!

curtis sa:
det är väl kul att sporten utvecklas och går framåt
Jag förstår inte riktigt, hur har sporten "gått framåt"? Kan man kalla det för utveckling när barnen börjar bära sina kläder på ett visst sätt?
Såklart? det börjar bli en livsstil, en kultur eller hur? har vell allt med sportens utveckling att göra

konstig trend?
curtis sa:
tompan14 sa:
curtis sa:
gå och skjut dig själv idiot,
Du borde ju få pris för "mest intelligenta debattör på FR"!!

curtis sa:
det är väl kul att sporten utvecklas och går framåt
Jag förstår inte riktigt, hur har sporten "gått framåt"? Kan man kalla det för utveckling när barnen börjar bära sina kläder på ett visst sätt?
Såklart? det börjar bli en livsstil, en kultur eller hur? har vell allt med sportens utveckling att göra
Sorry, men nej.
"Livsstil" är ett ord som reklambyråer använder för produkter utan substans.
Identitetssökande tonåringar vare sig de är "emo"/ punk / jibbers är ointressant och har inget med att föra någon sport framåt om du med sport menar skidåkning menar du däremot jibbingen som kommersiell företeelse så visst du har du rätt. (alla räknar vi inte jibbing som skidåkning nämligen, att försöka åka så lite på snö som möjligt och istället snurra i luften eller på trappräcken och samtidigt bry sig så mkt om sin stil? plz ... )

Senast ändrad:
konstig trend?
"Identitetssökande tonåringar" hahaahhahahahahahaha det va fan det mest sanna jag någonsin läst på Fr! Yes! Huvudet på spiken, spiken i kistan.
Har själv varit likadan men tro mig det ändras ju mer man börjar inse vad som finns utöver att "hänga i parken".
Det finns inget som är så roande som att se jibbers på afterskin i alperna som måste sitta och se coola ut hela tiden att de inte vågar delta i någonting, utan sitter vid ett bord och dricker redbull med alla sina xxxl jackor på och ser "coola" ut. Tråkigt bara att ingen bryr sig om det utanför parken.
Ett svettigt underställ, en öl i handen och ett glatt humör är bra mycket charmigare!

konstig trend?
Om det inte är "identitetssökande ungdomar" som tar sporten framåt, vem är det då. Bakåtsträvande gubbar? Nytänkande kommer från de yngre. Själv tycker jag att det är sunt att det händer något nytt och med största säkerhet kommer många att skratta åt sig själva där de får distans till det, precis som man själv kan göra när man tänker tillbaka på de trender man följde. Det värsta är väl inte de "unga och dumma" utan de som inte kan ta till sig utveckling.

Yeah, the ones that you're calling wild
Are going to be the leaders in a little while
This old world's wakin' to a new born day
And I solemnly swear that it'll be their way
You better help the voice of youth find
"What is truth/" Johnny Cash

konstig trend?
här kommer lite "h8". (eller är det bara vad tidigare kallade åsikt?)

att åka med mössa under hjälmen ser inte bara dumt ut när hjälmen sitter 5 cm ovanför huvudet, det tar också bort nästan hela funktionen med hjälm över huvud taget. en hjälm ska, för att fungera på rätt sätt, sitta tight runt hela skallen, annars absorberar den inte smällar lika bra. så tänk på det, att istället för att ha mössa + hjälm och se rätt dumma ut så kan ni alltså bara ta av hjälmen helt och hållet.

vill man tvunget hålla huvudet lite varmare än vad det blir med en hjälm som sitter bra, köp en tunn längdåkarmössa eller liknande och ha under. men just det, då blir man kanske inte accepterad i parken.

/Jacob Wester - med gogglar på utsidan och inget under hjälmen sedan 1987.

konstig trend?
Tycker de som inte är "jibbers" ska sluta klaga.
"Varför har ni så stora kläder?" "Varför korta stavar? "Varför goggles under hjälmen?"

Det är väll för f*n inte så svårt att förstå att det är ett mode? En trend - såsom rubriken säger. Hittils ligger det kanske 10 trådar om det här, rubrikerna är ungefär likadana som de ovanstående frågorna. Men jag har inte sett en enda tråd som rubriken lyder "Varför så tajta kläder?" - Det blir ju skitkallt när jackan inte går över röven? Det kan ju inte vara så praktiskt???

Som någon sa, " Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt." Det kan ju inte vara så svårt att bara göra det eller?

Ska vi jibbers hålla på att kritisera er "vanliga" åkare så kommer det bli minst lika många argument om klädsel och "trender". Fattar ni inte att vi tycker ni också ser förjävliga ut i era tajta kläder? Men vi säger ingenting om det! För vi accepterar att det är eran stil och att ni gillar att åka så. Skärp er nu för f***n!

Senast ändrad:
konstig trend?
Roosvall sa:
"Varför har ni så stora kläder?" "Varför korta stavar? "Varför goggles under hjälmen?"

Det är väll för f*n inte så svårt att förstå att det är ett mode? En trend - såsom rubriken säger. Hittils ligger det kanske 10 trådar om det här, rubrikerna är ungefär likadana som de ovanstående frågorna. Men jag har inte sett en enda tråd som rubriken lyder "Varför så tajta kläder?" - Det blir ju skitkallt när jackan inte går över röven? Det kan ju inte vara så praktiskt???

Och som någon sa om att ha goggles på hjälmen istället, " Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt." Det kan ju inte vara så skönt varför inte ta in dom istället?

Ska vi jibbers hålla på att kritisera er "vanliga" åkare så kommer det bli minst lika många argument om klädsel och "trender". Fattar ni inte att vi tycker ni också ser förjävliga ut i era tajta kläder? Men vi säger ingenting om det! För vi accepterar att det är eran stil och att ni gillar att åka så. Skärp er nu för f***n!

Kan ni inte bara hålla era kommentarer inom er! Det ska inte behövas diskuteras!

/// 63 år, grått hår och gnällig jibber
Tror nog att de flesta förstår att det handlar om mode men i vissa fall kan modet bli direkt farligt, exempelvis mössa/hjälm/goggel-varianten som wester beskriver ovan, det har diskuterats ett otal gånger tidigare men tyvärr verkar inte folk bry sig.

Tighta kläder må vara fult men oerhört praktiskt, plagg som andas (gore-varianter i alla dess slag och "kopior" m.fl.) fungerar bättre ju närmare kroppen de kommer, finns en rad andra mer lättförstådda orsaker också men de känns onödiga att nämna här. Tycker du att det blir kallt när jackan inte går över röven så borde du nog tänka till om hur du klär dig, alternativt sitta ner lite mindre i snön.

Skulle vilja höra ett enda bra argument till varför "tighta" kläder skulle vara opraktiska? Att det ser fult ut är en sjukt dålig anledning, ser fult ut med fullfacekruka också men den har en ruggigt bra funktion, det är inte så jäkla kul att leva på yoghurt i ett par månader, prova om du inte tror mig.

Mode bryr jag mig mindre om (även då jag självklart påverkas som alla andra) och alla får köra sitt race men tänk för guds skull på säkerheten. Att ha mössa och goggels under hjälmen för att det är snyggt är ungefär som att stänga av transan för att man tycker att den röda dioden har fel/ful färg...

Senast ändrad:
konstig trend?
wtf,
goggle bandet under hjälmen har ju dom flästa haft i någon sesong nu!
de är skönt åsså tkr jag att de e cleanare än att ha de på hjälmen,
Och dedära med stavarna tycker jag ska vara kosta! De blir mindre att bära, åsså när du har korta stavar och måste staka så måste du krypa ihop lite och då fåru mer steeez ;) och sen så tkr ja att de ser förjävligt ut med 115 cms stavar!

konstig trend?
Roosvall sa:

Som någon sa, " Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt." Det kan ju inte vara så svårt att bara göra det eller?

Att fråga varför är väl inte att klaga? varför blir alla så förbannade när man frågar om det finns en praktisk anledning till att åka med 0,5 meter stavar? Upplys mig istället för att bli förbannade för att man frågar.

konstig trend?
Railson sa:
wtf,
goggle bandet under hjälmen har ju dom flästa haft i någon sesong nu!
de är skönt åsså tkr jag att de e cleanare än att ha de på hjälmen,
Och dedära med stavarna tycker jag ska vara kosta! De blir mindre att bära, åsså när du har korta stavar och måste staka så måste du krypa ihop lite och då fåru mer steeez ;) och sen så tkr ja att de ser förjävligt ut med 115 cms stavar!
Här har vi ju svaret på varför? Glasklart

konstig trend?
Trodde man mognade när man blev vuxen men det verkar som att många här bara inte kan hålla sig från att slänga ur sig kommentarer om jibbers klädstilar som dom "nästan aldrig ser i backen utan bara här på freeride". Varför bryr ni er då? Väx upp och lär er acceptera saker och ting utan att klaga på något som inte ens rör er.

konstig trend?
LITEFORTARE sa:
Läs detta med ro......:-)

JA..... Varför är det så att folk stör sej på sådant dom inte förstår?

Här kommer svaret på varför man har goggles under hjälmen.

Detta betende kommer av att dom absolut bästa inom skid och snowboard branchen.
Där man nu befinner sej i den miljö som dom nu trots allt är i ca 200 dagar om året,så kan det ja vara så att kollar på sitt line eller kanske ska forma ett hopp.

JA blåser det lite granna och solen ligger på så kan det vara skönt att göra detta utan hjälm.

Då kan det ju vara skönt att ha på sej sin mössa/goggles

Hjälmarna är ju tillverkade så att man kan ta bort öronlapparna...är det fel eller?

Sen är det även så att om man nu skulle leta sej utanför sin lokala park så av erfarenhet så sitter goggelsna mycket bättre kvar om man nu skulle volta i pudret.
"Då slipper man torka snö på innsidan av sin svindyra lins som man har gnällt till sej av sina föräldrar"

Sen är det ju så att man kanske har någon idol som man tycker är extra fräck som man vill hylla med att ha goggle/hjälm/mössa i sin speciella ordning.....är det fel?

Ni har säkert någon tid av era liv haft någon som ni har sett upp till.

Vad det gäller Stavlängden så ..........säger jag bara........Välkommen in i parken med era rekomenderade längder.........:-)ni kommer nog att förstå om ni nu öppnar upp erat sätt att se på saker/människor/trender.

Ta hand om er alla....Dont hate the player, Hate the game

PS Jeppenator....Du är bäst
WORD!!
Jag förstååår inte varför folk ska ha så jäävla svårt att acceptera sånt som är främmande för dom...

konstig trend?
Jarle sa:
Tighta kläder må vara fult men oerhört praktiskt, plagg som andas (gore-varianter i alla dess slag och "kopior" m.fl.) fungerar bättre ju närmare kroppen de kommer, finns en rad andra mer lättförstådda orsaker också men de känns onödiga att nämna här. Tycker du att det blir kallt när jackan inte går över röven så borde du nog tänka till om hur du klär dig, alternativt sitta ner lite mindre i snön.
Detta är en helt j¤#%a underbar tråd ...:-D Fullt krig i sandlådan!

Först fattade jag ingenting, tighta GoreTex kläder, existerar det? Efter en stund inser jag att det GoreTexställ som jag och en och annan medelålders brantåkare med förkärlek trär på kroppen är "tighta kläder" för en tonårig jibbare ...

That´s all kids!
MM

konstig trend?
Av: viktorBackman | Igår 18:44 Citera

simon_t skrev:
det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..

förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.

Man använder inte bara stavarna till att staka, man använder ju dom i branta backar för då är stavisättningen ännu viktigare än i flacka !

konstig trend?
Många slänger ur sig att "de äldre" ska växa upp och sluta klaga på "ungdomarna", men mig veterligen är det väl ingen som har klagat på "ungdomarna" i den här tråden, eller? Så fort någonting blir ifrågasatt så "hatar" man automatiskt jibbers?
De "ungdomar" som så moget säger åt alla "vuxna" att växa upp och sluta klaga tycker jag drar lite väl stora växlar på det här... Men att ta emot kritik är någonting som kommer med ålder/erfarenhet =)

konstig trend?
tompan14 sa:
Många slänger ur sig att "de äldre" ska växa upp och sluta klaga på "ungdomarna", men mig veterligen är det väl ingen som har klagat på "ungdomarna" i den här tråden, eller? Så fort någonting blir ifrågasatt så "hatar" man automatiskt jibbers?
De "ungdomar" som så moget säger åt alla "vuxna" att växa upp och sluta klaga tycker jag drar lite väl stora växlar på det här... Men att ta emot kritik är någonting som kommer med ålder/erfarenhet =)
Läs igenom kommentarerna en gång till och försök att läsa lite mellan raderna så ser du hur mycket en del ogillar folk som inte använder gogglesen på rätt sätt, har för stora kläder eller för korta stavar.
Det är bara det att för att fortfarande framstå som vuxna och mogna så säger dom det inte rakt ut.

konstig trend?
teenagemutantninjaskier sa:
Varför åker vissa med ryggsäck när man kan ha spaden i handen?

Varför åker vissa med korta stavar i parken?

Varför åker vissa med jätte coola jackor som är ganska bra istället för jätte bra jackor som är ganska coola?

Varför åker vissa med gogglarna under hjälmen?
tack ska du ha

konstig trend?
Nu till en ungefär likadan fråga.. vrf har vissa tighta kläder, långa stavar och öronlappar?
jo, för att dom tkr de är snyggt?

vrf har vissa stora kläder, korta stavar och kör utan öronlappar?
för att dom(även jag) tkr det snyggt..

konstig trend?
JWester sa:
här kommer lite "h8". (eller är det bara vad tidigare kallade åsikt?)

att åka med mössa under hjälmen ser inte bara dumt ut när hjälmen sitter 5 cm ovanför huvudet, det tar också bort nästan hela funktionen med hjälm över huvud taget. en hjälm ska, för att fungera på rätt sätt, sitta tight runt hela skallen, annars absorberar den inte smällar lika bra. så tänk på det, att istället för att ha mössa + hjälm och se rätt dumma ut så kan ni alltså bara ta av hjälmen helt och hållet.

vill man tvunget hålla huvudet lite varmare än vad det blir med en hjälm som sitter bra, köp en tunn längdåkarmössa eller liknande och ha under. men just det, då blir man kanske inte accepterad i parken.

/Jacob Wester - med gogglar på utsidan och inget under hjälmen sedan 1987.
jag håller helt med de du säger, ingen mössa under hjälmen här inte..

men måste bara påpeka att du är nog den av alla "proffsen" som klär sig absolut fulast, så dina klädråd är inget jag skulle gå efter ;)

konstig trend?
jaha.. Men, vrf skulle de bli osäkrare med mössa under hjälmen? inge "h8" bara en fråga!

om jag tar mej själv som exempel så blir det tvärtom. Min hjälm är inte formad som mitt huvud och sitter inte så bra utan mössa.... Så jag måste ha möss för att få hjälmen att sitta som ja vill.

Och dom som använder mössa under hjälmen har inte en mössa så hjälmen sitter 5 cm ovanför huvudet? elr?
Iallafall inte jag!
Jag använder en så thight mössa som möjligt. Tycker det är både skönast och snyggast så :)

Keep talkin
/E

konstig trend?
AYttling sa:
Av: viktorBackman | Igår 18:44 Citera

simon_t skrev:
det där med stavar.. har man 50cm långa stavar så blir man väl ganska tvungen att äga två par stavar om man någon gång tänker ge sig ut utanför pisten (parken)? blir väl ganska jobbigt o åka lössnö med stavar som slutar där ytan på snön börjar.. eller? har aldrig provat själv men kan tänka mig det..

förstår inte va man behöver längre stavar till när man åker offpist backen lutar ju förhoppningsvis neråt så du behöver ju inte staka iaf.

Man använder inte bara stavarna till att staka, man använder ju dom i branta backar för då är stavisättningen ännu viktigare än i flacka !
precis. en ytterligare anledning till att det är sämst med för korta stavar (utanför parken).

konstig trend?
teenagemutantninjaskier sa:
alwaysCrash sa:
JWester sa:
jag håller helt med de du säger, ingen mössa under hjälmen här inte..

men måste bara påpeka att du är nog den av alla "proffsen" som klär sig absolut fulast, så dina klädråd är inget jag skulle gå efter ;)
*host* ägd *host*
haha, den var hård. måste dock säga att jag inte håller med. jacob är väl en av få som har någorlunda stil på grejerna tycker jag.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp