fr-ank
Ny medlem
konstig trend?
En teori kan vara så att dessa kids faktiskt fortfarande är kids och att deras föräldrar inte orkar med att köpa ny hjälm varje säsong, bara för att den gamla har blivit för liten. De inhandlar därför hjälm i en något för stor storlek, ´så att grabben har nåt att växa i', och blir därmed tvungen att använda mössa samt goggles under hjälmen för bättre passning. Dessutom sjukt praktiskt om nyss nämnda kid bara vill hänga lite och tar av sig hjälmen. Då är ju huvudbonaden redan kittad.
Vad gäller stavarna kanske omvänt gäller. 'De dög ju bra förra säsongen, kan ju inte köpa nya stavar varje år'.
Tyvärr faller väl teorin lite på att det enda som är gott nog för en redigt kittad Åre-mountain-kid är nästa säsongs demo-pro-model i limiterad-custom-graf...
Men vad vet jag, när jag befann mig i träffad ålder hängde Killinge-gänget fortfarande på Berns!
Vad gäller stavarna kanske omvänt gäller. 'De dög ju bra förra säsongen, kan ju inte köpa nya stavar varje år'.
Tyvärr faller väl teorin lite på att det enda som är gott nog för en redigt kittad Åre-mountain-kid är nästa säsongs demo-pro-model i limiterad-custom-graf...
Men vad vet jag, när jag befann mig i träffad ålder hängde Killinge-gänget fortfarande på Berns!
Senast ändrad: