konstig trend?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum
konstig trend?
Sers sa:
vaRFÖR diskutera en sån här skit grej låt folk åka o klä sig som dom vill!!!1
klart folk ska få klä sig som dom vill, men det är bra med sådana här trådar. riktigt roligt och intressant att se att en sån här liten sak engagerar och upprör så pass många.

konstig trend?
balanselius sa:
starberger sa:
balanselius sa:
Det ÄR inte snyggare, du tycker att det ser snyggare ut , STOR skillnad.
Jag TYCKER att man ser helt retarded ut om man sätter en mössa under hjälmen först för att det då gör att hjälmen inte längre passar och sen för att det helt enkelt ser illa ut.
Dessutom så är ju (bra) hjälmar varma så en mössa behövs inte ens.
Det SER inte illa ut, du tycker att det ser illa ut, STOR skillnad..
Jag förstår inte försöker du förtydliga min mening? Jag skrev ju "TYCKER" och sen "först " följt av "sen" vilket torde innebära att jag inkluderar det under mitt "TYCKER"?
Då får du nog ta och öva lite på svenskan för det du skriver är att du TYCKER det ser retarded ut!.. Av de två anledningarna att det inte passar och att det ser illa ut. Alltså inte att du tycker det ser illa ut.

konstig trend?
tompan14 sa:
viktorBackman sa:
jag tycker de verkar vara ni freeridare som är gnälliga.
Jag tycker det verkar vara ni jibbers som är lätta att trampa på tårna.
jag tror snarare att det hör till åldern. de flesta kinkiga jibbers här är väl typ 13-18 år, då är det tydligen norm att vara jävligt defensiv och inte kunna ta kritik, vare sig den är konstruktiv eller inte. :)

konstig trend?
Linearob13 sa:
Hej,

Funderade lite på detta med glasögonen under hjälmen! Det verkar ju ha sina fördelar och nackdelar men jag har inte själv provat.

På ett sätt ser det traditionella lite ut som att man spänt ett gummiband runt ett ägg :-) Men det måste ju vara lite jobbigt om man känner för att ta av sig glasögonen om bandet är under hjälmen.

Kanske skulle någon uppfinna ett enkelt fäste för glasögonen i hjälmen istället. Kanske skulle kunna bli bättre och snyggare, någon form av klickfäste kanske.

/Rob

- i ett försök att lätta upp stämningen
Ingen dum idé faktiskt, kanske skulle ta och söka patent? ;)

Och hur jävla länge ska detta ämne ältas här på fr? Alla skriver samma saker om och om igen och diskussionen kommer inte vidare. Låt folk klä sig hur fan dom vill även om ni tycker att det ser jävligt fult ut. Och är det så illa så ni måste skriva det kan ni väl göra det i personens gästbok? Så slipper resten av fr läsa om era små bråk.

Har alla utom jag svårt att acceptera folks klädstilar? Bara för att någon blir påhoppad på ett forum p.g.a klädstil tror jag inte att personen i fråga kommer att ändra sin klädstil.

konstig trend?
alwaysCrash sa:
1-Zeus sa:
jaha.. Men, vrf skulle de bli osäkrare med mössa under hjälmen? inge "h8" bara en fråga!

om jag tar mej själv som exempel så blir det tvärtom. Min hjälm är inte formad som mitt huvud och sitter inte så bra utan mössa.... Så jag måste ha möss för att få hjälmen att sitta som ja vill.

Och dom som använder mössa under hjälmen har inte en mössa så hjälmen sitter 5 cm ovanför huvudet? elr?
Iallafall inte jag!
Jag använder en så thight mössa som möjligt. Tycker det är både skönast och snyggast så :)

Keep talkin
/E
men jävla pajas,, om hjälmen inte sitter bra utan mössa har du ju köpt en hjälm i fel size?

tänkte jag lika dumt som du skulle jag hålla de inne.. skäms
Haha! den e inte förstor! de e bara de att den inte e formad som mitt huvud?! eeh, de går ändå inte förklara så ni fattar!

konstig trend?
som japaner sa; "Jag förstååår inte varför folk ska ha så jäävla svårt att acceptera sånt som är främmande för dom..."

har ingen av er insett än att det ligger inpräntat i våra hjärnor sen födseln på oss västerlänningar att vi är rädda för allting som inte är som oss själva.
dvs offpistsnubbarna tycker att alla jibbers är dryga ungar med gogglestrapen på fel ställe medan alla jibbers tycker att offpistsnubbarna inte är annat än skäggiga 50+are med fula ryggsäckar.
så enkelt är det.
varför tror ni rasismen blev uppfunnen?

konstig trend?
alwaysCrash sa:
JWester sa:
oscarius sa:
Har du sett claim? Hehehe...
om du menar det tunna pannband jag har under den vita hjälmen, så är det ingen mössa utan som sagt, ett lycra-pannband för att jag hade slarvat bort öronlapparna. inget som får hjälmen att sitta snett alltså.

och den som gjorde come-backen genom att kommentera på min klädstil - menar du oakley's skidkläder då? i så fall borde du väl tycka att dumont, sammy, tanner etc klär sig lika fult?

om du menade utanför backen så kan jag faktiskt inget annat än tacka, för om folk som går i mjukisbyxor och tall tees till vardags tycker mina kläder är fula så har jag lyckats!

Jacob - rockin tha gangsta wear since 4evah
haha menar snarare hur du kompiberar kläderna, typ dumont kör ju cleanare kombos.. :)
bedvid backen är du tuff, färgar håret o så
ungefär denhär typen ---> https://www.freeride.se/member/photo.php?id=74182

konstig trend?
jag skiter alldeles fullständigt i hur alla har sin hjälm och hur stora kläder man har. gammal som jag är så tycker jag ÄNDÅ att det är kul med stilar, och jag tycker att det är roligare med folk som har en stil än ingen alls. även om jag själv inte tycker att det är snyggt.

tex tycker jag kanske att emo-kids ser roliga ut, men jag tycker ändå att de är hundra gånger skönare än gina tricot-tjejerna.

dock får jag lite rysningar när jag tänker på vad som händer med skallbenet om man slår i huvudet precis där spännet sitter... lite som att sätta en kil i skallen och sen slå.

/jag försökte låta bli att kommentera, men Det GICK INTE! ni vet:

2795709211_1ccaed67fa_o.jpg

konstig trend?
Praktiskt med korta stavar i "parken" är jag helt med på, men (frångår topic) vore det inte då även praktiskt med "tighta" kläder i parken då det vrids, flippas o grabbas ofta? ;)

PS. Grymt snygga mönster o färger är det på "jibberskläderna" - ex Burtons Gear - skulle gärna se mer sådant på klassiska Haglöfs :D

Tillbaka
Topp