Köp av Longboard

Orangen

Ny medlem
Köp av Longboard
Tjena jag funtar på att köpa mig en bräda står mellan ett val av tre brädor och tänkte att någon har testat någon av dessa :) Ni kanske har nåra förslag.

Rayne Timeline: http://www.jsmlongboards.com/butik/default.asp (Ni får klicka er fram till den)
Rayne Avenger: http://www.jsmlongboards.com/butik/default.asp (Ni får klicka er fram till den)
Kahalani Citycruiser: http://www.kahalani.se/product_info.php/cPath/249_251/products_id/1333

Jag ska mest cruisa på brädan...

Tack såå mycket!

Köp av Longboard
Ja är inge pro men man kan ju alltid gissa lite hehe

Timeline: gjord i bambu och bli därför sjukt flexig, riktigt rolig antar jag. Dock jobbig att köra fortare med.

Avenger: lång hjulbas om du vill köra lite fortare. dock inte lika rolig. undvik Orangatang In Heat hjulen för de är fabrikations fel på dom!

Kahalani: mellanting. du får ju bestämma flex själv om du vill. Men längden och hjulbasen är ju en komprimiss mellan Raynes modeller.

Jag tycker du ska köpa en Kahalani citycruiser med randal 180 truckar!
om du vill random cruisa dvs!

/ J

Köp av Longboard
du säger bara till dom hur mkt du väger och hur mkt flex du vill ha så bygger dom efter dina önskemål. du kan även ändra formen och längd på den.

det är inte fabrikations fel på alla orangatang in heat hjul. det var bara på vissa av dom som vara tillverkade mellan februari - april. så nu är det nog inget fel på dom.

Köp av Longboard
om du bor i stockholm eller i närheten, så dra in o snacka med killarna på kahalani, dom e sjukt softa och e pro, så om du bara säger vilken prisklass och hur du vill ha brädan så vet dom exakt vilken du ska ha...

maila dom och ställ dina frågor där istället för forumet, som sagt dom e professionals ; )

peace, åk hårt

Köp av Longboard
Har testat alla 3 och dom är helt klart olika. För de första om BAMBU. Bambu kan används även i raynes dh brädor(helt stumma) så de behöver nödvändigtvis inte vara superflex i dom.

De handlar ju lite om en smaksak. Jag personligen är inte så förtjust i kahalanis brädor eftersom dom saknar konkav, JAG vill ha massa konkav eller iaf lite grann. Timelinen därimot har rätt kraftig konkav, kortare hjulbas och blir alltså kvickar. De som kan va problemet med den är att den kan kännas ostabil i början.

Avengern därimot är gjord för att köra fort med, den är helt stum, dock konkav som JAG gillar ;) Men inge vidare att cruisa med eller göra några snabba svängar. Avengern skulle jag rekomendera om du gillar att åka fort och har en känsla för att de e de du kommer göra med den.

Det bästa är ju att prova några brädor å se va du gillar själv. tex, Flex, längd och hur mycke konkav du vill ha.

Köp av Longboard
CoolmaN sa:
Har testat alla 3 och dom är helt klart olika. För de första om BAMBU. Bambu kan används även i raynes dh brädor(helt stumma) så de behöver nödvändigtvis inte vara superflex i dom.

De handlar ju lite om en smaksak. Jag personligen är inte så förtjust i kahalanis brädor eftersom dom saknar konkav, JAG vill ha massa konkav eller iaf lite grann. Timelinen därimot har rätt kraftig konkav, kortare hjulbas och blir alltså kvickar. De som kan va problemet med den är att den kan kännas ostabil i början.

Avengern därimot är gjord för att köra fort med, den är helt stum, dock konkav som JAG gillar ;) Men inge vidare att cruisa med eller göra några snabba svängar. Avengern skulle jag rekomendera om du gillar att åka fort och har en känsla för att de e de du kommer göra med den.

Det bästa är ju att prova några brädor å se va du gillar själv. tex, Flex, längd och hur mycke konkav du vill ha.
Kahalani har numera konkav på alla sina brädor. Min har inte det som är från 04 men efter det är det standard. Går antagligen att beställa utan också om man nu föredrar det.

För cruising så skulle jag helt klart gå på kahalani utav de tre. Timeline funkar säkert också men den kortahjulbasen och flexet gör den ostabil i lite högre farter.

Köp av Longboard
GT coyote är en jävlit fin bräda, kul att köra slalom mellan allt löst folk när man krusar i stan också

Köp av Longboard
teejay sa:
om du bor i stockholm eller i närheten, så dra in o snacka med killarna på kahalani, dom e sjukt softa och e pro, så om du bara säger vilken prisklass och hur du vill ha brädan så vet dom exakt vilken du ska ha...

maila dom och ställ dina frågor där istället för forumet, som sagt dom e professionals ; )

peace, åk hårt
ännu en som får b-spons av kahalani typ haha börjar bli tröttsamt att höra samma tugg i alla typ 4 longboard trådar det finns just nu: "gå till kahalani om du är i sthlm dom är pros och fixar rätt grejer walla walla fett gryma"

utan att dom säger varför dom är så "jävla" bra, måste ju finnas någon mer grej än att dom är pros och "fixar precis det du vill ha"

tycker dom mest är dyra men kan ha fel

Senast ändrad:
Köp av Longboard
Alex08boo sa:
teejay sa:

peace, åk hårt
ännu en som får b-spons av kahalani typ haha börjar bli tröttsamt att höra samma tugg i alla typ 4 longboard trådar det finns just nu: "gå till kahalani om du är i sthlm dom är pros och fixar rätt grejer walla walla fett gryma"

utan att dom säger varför dom är så "jävla" bra, måste ju finnas någon mer grej än att dom är pros och "fixar precis det du vill ha"

Jasså det tycker du, du vill inte utveckla ditt klagomål som du vill att andra kahalani-lovers ska göra?

Köp av Longboard
Alex08boo sa:
teejay sa:

peace, åk hårt

Båda bröderna har tävlat internationellt och gör sina brädor som dom själva vill ha sina brädor, de säljer inga produkter de anser dåliga och vill stå för allt i butiken!
Om du tvivlar så kan du ju kolla på deras egna DH-truckar, helt eget utvecklade som numera är nr 1 DH-truck världen över. Gå in och kolla på hemsidan eller i butiken...

Sen kan man ju ta den grejen att man vill köpa närproducerat o inte stödja storföretagen, då kan man ju skita i alla brädor som överhuvudtaget har nån grafik under då dom vill sälja sina brädor pga snygg grafik o inte för att brädan är bra. T.ex. dödskallar eller vågor under!

slut från mig...

Senast ändrad:
Köp av Longboard
Alex08boo sa:
teejay sa:

peace, åk hårt

ibland undrar jag om du skämtar.
av dom butiker jag varit i så känns kahalani som dom som verkligen bryr sig om vad du köper. De flesta brädorna finns att testa om man nu så vill det också. En fd världsmästare i dh måste ju också ha lite koll på brädor. men föreslå någon butik som du tycker är skönare så säg det? vill gärna dra dit:P

Köp av Longboard
Tjena lånar tråden lite, Har blivit rejält sugen på en longboard. Men frågan är såklart vilken bräda.

Är 190 lång väger 85 kg, Vill ha en longboard och cruisa runt med och kanske åka lite backar och carva. Prisklass 0-2000 lite mer om de är en riktigt fin bräda som tros passa mig.
Har varit inne i Göteborg och kollat i affärerna men det verkar ju som dom tar ett rejält överpris och funderar på att köpa på nätet. Skulle vara grymt sjyst om man fick några förslag.

Är inne lite på den här http://longboard.eu/hard/index.xml?dept=prodinfo&prodid=10085 Men med frakten blir det ju runt 2400.

Köp av Longboard
mjuk bräda me dåliga truckar.... o du väger 85kg.... borde du kunna räkna ut själv, prova olika brädor först innan du bestämmer dig. Betalar du under 2000 är det garanterat skit du får! =)

Köp av Longboard
Alex08boo, vad fan är ditt problem?
kanske borde tänka på att om dom nämns och promotas i alla trådar så kanske det är för en andledning?

du kan ju dra o köpa en Warp bräda på Stadium för 999:- , den är säkert lika bra... har hört att personalen e sjukt kunniga vad det gäller longboards dessutom....

Köp av Longboard
jhei sa:
Alex08boo sa:
teejay sa:

peace, åk hårt

ibland undrar jag om du skämtar.
av dom butiker jag varit i så känns kahalani som dom som verkligen bryr sig om vad du köper. De flesta brädorna finns att testa om man nu så vill det också. En fd världsmästare i dh måste ju också ha lite koll på brädor. men föreslå någon butik som du tycker är skönare så säg det? vill gärna dra dit:P
GO GET HIM HEIDE!! GO GET HIM!!! RIP HIM TO PIECES!!!!
Nej men seriöst, har du ett bättre förslag än kahalani så är det fan dags att langa fram. Som Heide sa, JAG VILL DIT!!!

Köp av Longboard
LawndartGustav sa:
mjuk bräda me dåliga truckar.... o du väger 85kg.... borde du kunna räkna ut själv, prova olika brädor först innan du bestämmer dig. Betalar du under 2000 är det garanterat skit du får! =)
Max var ju 90 kg så tänkte att de skulle kunna funka. har inte direkt nån stor möjlighet att testa brädor förutom kompisens sector 9, som verkar helt okej.
Men har nu hittat en annan http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=94_69_256&products_id=2587

Funderar på att köpa den, verkar ju ha hyfsade truckar "Randal" R2 är dom nåt att ha? och flexen är 3, den borde väl passa någorlunda?

Hollywood har samma i Göteborg för samma pris ser ja också får åka o testa den då

Köp av Longboard
oscar_91 sa:
LawndartGustav sa:
Max var ju 90 kg så tänkte att de skulle kunna funka. har inte direkt nån stor möjlighet att testa brädor förutom kompisens sector 9, som verkar helt okej.
Men har nu hittat en annan http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=94_69_256&products_id=2587

Funderar på att köpa den, verkar ju ha hyfsade truckar "Randal" R2 är dom nåt att ha? och flexen är 3, den borde väl passa någorlunda?

Hollywood har samma i Göteborg för samma pris ser ja också får åka o testa den då
Skistore verkar kunna sin sak. Tänkte beställa därifrån och de rekomenderade slipstreams fiberfish soft för mig som väger ca 65. Tänkte satsa på custom setup också. vad tror ni?

http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=94_69_254&products_id=2586

Köp av Longboard
LawndartGustav sa:
Vad menar du med att truckarna är dåliga? På vilket sätt är dom dåliga?

Köp av Longboard
Kahalani brothers gör ju kvalitetsbrädor, så där får man vad man betalar för! lägg pengarna där tycker jag... Men, det är bara en mans åsikt! =)

Tillbaka
Topp