Köp parkgubben ett vattenpass?!

Coce

Ny medlem
Varför lutar varända jävla rail i bräcke?
De e ju så man vill upp å bygga om dom själv, varför är de såhär?

skulle gissa på att det har varit lite skiftande väder... då smälter ju snön lite och då blir railsen lösa på sol sidan.

vissa rails kanske är så kallade händrails ::::D dom är garanterat inte raka
och vem fan är parkgubben?

Senast ändrad:
han kanske menar att dom lutar såhär: / sett framifrån..

det gjorde vilket fall rollercouster boxen förra helgen i bräcke..

Jag tror på de combatspenat sa, antagligen de siftane vädret som gör att dom lätt blir snea. Kan inte tänka mig att dem som bygger parken satsar på de iaf.

skämtade bara

ni måste typ gå o säga till där att såhär kan dom inte vara, eller om ni vill ha dom som ni vill själva så ta spaden i handen o modifiera?

Jag tycker dom börjar bli slitna. Rören kan suga till som fan ibland (åker bräda). Känner av det både 50-50 och vid board. Dom ahr samma sorts rails i t.ex Edsåsdalen och Hammarbybacken men de klarar sig mycket bättre. Iofs förstår man att det är högt tryck på dom men med åres jävla liftkorts priser borde dom ha råd med nya rails varje/varannan säsong och ordentligt med parkpersonal.
Pipen har ju också varit horribel under stora delar av säsongen, vissa dagar har det varit stora knölar på lippen närmast liften.

joo parken har kanske inte vart den bästa men deras säsong har inte heller varit perfekt då dom tappade nästan hela försäsongen å jag tror att det här året blir som för alla andra skidställen ett låg år iom snöbristen..... fasst har egentligen inte en aning ;)

Å andra sidan har dom grymt mycket snö nu. Är ju inte så ofta det dumpar nåra deci under påsk liksom.

railsen står ju snett pga av solen, och åre investerar ju aldeless för lite i parken, (för lite personal) , just så antar jag att dom sköter om stendalen och freeride parken. så de är klart dom inte hinner med och fixa till railsen mitt på dan, men denna säsong har de även vart sena med att sätta upp rails omålade kickar m.m

jag åkte i parken idag, de var totalt värdelöst, alla railkickar och hoppkickar var omålade oshape'ade . step up rail (wallride'n) var nedtagen , likaså var 20m avstängd. kickarna var också grötiga, SALTA FÖR FAN !.

skaffa mer personal

Investerar för lite i parken? ehm.. ifall du testar någon av de andra 6 parkerna så kanske du hittar något som behagar bättre? Tjockt med creds till Laffa å co som gör ett hästjobb med Åres parker i synnerhet som de lyckas hålla dem åkbara även när det är över 20+ och folk bara gnäller.
Rails ska för övrigt vara sneda, annars är det ingen sport att köra dem.. lutar de inte åt åtminstonne 3 olika håll är de inte mödan värda.

låter som attt parkansvargia missköter sitt jobb i eran parkhåla. eller så saknas parkansvarig helt. Säg till ägaren eller bossen att vi kommer inte mera hit om det ser ut såhär

rasms sa:
skämtade bara

ni måste typ gå o säga till där att såhär kan dom inte vara, eller om ni vill ha dom som ni vill själva så ta spaden i handen o modifiera?
för man gräva i typ två år för att komma till grundne

SleazyRider sa:
Investerar för lite i parken? ehm.. ifall du testar någon av de andra 6 parkerna så kanske du hittar något som behagar bättre? Tjockt med creds till Laffa å co som gör ett hästjobb med Åres parker i synnerhet som de lyckas hålla dem åkbara även när det är över 20+ och folk bara gnäller.
Rails ska för övrigt vara sneda, annars är det ingen sport att köra dem.. lutar de inte åt åtminstonne 3 olika håll är de inte mödan värda.
Ja det är då inte svårt att hitta parker som har bättre setup på railsen samt fräschare rails. Har för mig att railsen som står uppe köptes in till förrförra säsongen, alternativt till freeride året innan det.
Eller det kan fan vara ännu längre sen på flat down och flatrailet. Har för mig att jag tog bilder på dom som jag framkallade i skolan. Och jag gick ut skolan 04.
HURSOMHELST är vissa av railsen risiga, inrun och kick skulle kunna förbättras avsevärt och pipen är inte värd namnet halva tiden.

Dom gör ett relativt bra jobb med parken, bara det att efter skapandeprocessen är färdig avtar det lite. Små skitjobb så som att måla kickerkanter till både rails och hopp verkar ju inte göras.

som alla säger så år det just nu 21 april och det verkar vara bra med snö i åre..klart det tinar och railsen inte står som dom ska eller har gjort.
sen har även åre haft Alpina vm vilket har gjort att dom inte har kunnat sattsa lika mkt energi på att få parken att vara i topptrim.

utan istället säkerställa så att alpina vm kunde ha nog med snö i pisterna.
Då blir tyvärr parkerna lidande men dom verkar ju lägga mer energi på freeride parken kan vara där step-up railen har flyttats?

men vad vet jag!

Hallå det är den 19:e april och en dryg vecka kvar på säsongen.. Det är väl inte så konstigt att railsen ramlar lite när det blir varmare!?

Tycker de gör ett bra jobb med parken, trots att det varit ett mellanår för parken, med tanke på alpina vm tidigare i vinter.
Pipen har varit kanon i stort sett hela vintern tycker jag..

Sen nästa helg med trippla parker igång så ska ni nog få se på en rejäl upprustning!

Kuske sa:
Hallå det är den 19:e april och en dryg vecka kvar på säsongen.. Det är väl inte så konstigt att railsen ramlar lite när det blir varmare!?

Tycker de gör ett bra jobb med parken, trots att det varit ett mellanår för parken, med tanke på alpina vm tidigare i vinter.
Pipen har varit kanon i stort sett hela vintern tycker jag..

Sen nästa helg med trippla parker igång så ska ni nog få se på en rejäl upprustning!
När jag var där ca 15 mars så lutade alla boxar och rails då med...

idag när jag åkte så var allting skit bra, förutom rollercoastern med tanke på snön....
snälla sluta klaga specciellt när åre har haft en svin bra park med shapade kickar varje dag, och ultha ass eller va du heter, tycker du verkligen att de e så viktigt med målade kickar när de e fint väder?
för ja ser kickarna skit bra utan..

Klart man ska klaga eller ge förslag till förbättring när et finns utrynmme till förbättring. Gilalr att kickarna alltid är målade. känns mycket bättre.

Sen kan Du fan inte säga att pipen varit bra större delen av tiden.

för att dom som sköter parken är lata och när railen lutar så ställer dom någorlunda rakt o tar en snökanon och sprutar ner hela o sen drar dom, kickarna lämnar dom också..

Orka h8ta på Laffa...han gör ju ett obeskrivligt bra jobb med parken och tar mkt hänsyn till vad åkarna vill ha...Och Hoppen är ju till 99,9% alltid perfekt shapade och målade och om nu railsen lutar lite så är det väll inte hela världen, se det från den possetiva sidan....ni tränar ju balansen bättre ;) Mer Creds till LAFFA!!!

Shapningen av pipen suger, man såg hur jävla mycket dom moddade den inför burtontävlingen, så ska en pipe se ut. Shapningen av hoppen är bra, Railkikckarna sådär, men tillståndet på vissa rails suger.

Hur många som klagar här åker i parken i fråga?
Har åkt där iaf ett par tre gånger i veckan sedan Februari och kan inte dra mig till minnes att jag kännt mig speciellt besviken.. pipen är helt okej i slutet av April och fyra nya kickar har precis tillkommit i röda linjen i Bräcke.. tycker det är helt ok underhåll med tanke på att det är typ 10-15 pers som kör i den där parken varje dag just nu.

Om man kolalr tillbaka ett par år i åres park så bestod parken utav några sketna hopp och nått ihop plock av rails.. Under VM så fick parken inte mycke backup för att sköta om parken för att alla pistmaskiner och alla pistmaskinister skulle befinna sig i VM området.
Om jag inte minns fel så har dom en budget på 100 000 svenska riksdaler för att handla rails för. Och railen är inte dåliga, direkt från The boom som producerar sveriges bästa rails.
Och dom kan inte hålla pipen i topp trim säsongen ut för det tar alldels för mycket tid. Gotte som samarbetar med min far (laffa) jobbar häcken av sig för att få pipen så bra som möjligt. Och pipen är lite dåligt lagd för solen ligger på och smälter ena sidan mer än den andra.. Menmen.
var bered på att nästa års park kommer att ligga i topp nordens bästa parker.

Love T

Tillbaka
Topp