Köp utav parkbräda!

Jooonz

Ny medlem
Köp utav parkbräda!
Nu är det så att snart ska man upp en tur till fjällen och åka lite bräda. Men behöver en ny bräda att åka på. Åker för mesta dels i parken men samt också i puder. Är 190 lång och väger runt 75 kilo. Vet ni någon bra bräda för ett normalt pris?

Köp utav parkbräda!
Vad är en normal bräda och ett normalt pris? Vad vill du ha för teknik? Rocker, Camber, TBT, banana ? Börja kolla hos tillverkare som har långa parkbrädor, för du måste nog upp i +160 cm. Bataleon Fun Kink finns i 160 cm och den ska passa till det mesta.

Köp utav parkbräda!
Varför skall han ha en sådan lång bräda med sina ynka 75kg??
Visst hade han vägt 90+ så kanske, men här snackar vi ynka 75kg.

För att folk här skall kunna hjälpa dig kan de även behöva veta hur stora boots du har, om du skall ha en wide bräda eller inte, samt lite mer vilken budget du har, skall du ha bindningar eller har du det redan osv. Ju mer info desto bättre är det :)

Köp utav parkbräda!
Tänkte för att han är så pass lång. Sen kanske han äter upp sig inom närmsta åren. För är man 190 cm och 75 kg så känns det som man är i tonåren?

Köp utav parkbräda!
Jag är relativt ny till snowboard åkningen så jag vet inte så mycket om teknik och sånt, tyvärr.
Jag har 44 i storlek och jag ska ha bindningar till brädan. Och bräda och bindningar vill jag ha mellan 3000-4000 kr. Och som ZETRGRN säger så är jag i tonåren och håller på och äta upp mig. Förlåt för så lite info men som sagt är inte den mest kunniga på det här.

Köp utav parkbräda!
Riktigt fint paket faktiskt!

Men att han inte kommer gå upp i vikt för att han inte har ett jobb vet jag inte om jag kan hålla med om. Det händer mycket i tonåren och speciellt om han skulle börja träna. Bor man hemma kan man fortfarande äta ordentligt utan att ha en disponibel lön. +15 kg/år är inga problem.

Men som sagt, Capita + Union är fint, iaf om man ska kolla på Scott Stevens. ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp