Köpa bil i Kanada?

Snoskalle

Ny medlem
Köpa bil i Kanada?
Finns det någon som vill dela med sig lite visdom om sitt bilköp i kanada?
Jag vill ha en go SUV i 4 månader dec till april i år men funderar lite...

Någon som gjort en deal med en handlare, dvs han köper tillbaka bilen när man ska hem?
Hur är det med försäkring och annat papers arbete?
Ska man sattsa på en 30000 bil eller en 5000 där det kvittar ifall den går sönder eller inte får den
såld?

Allt är av värde - någon kanske kan rekomendera en reko bilhandlare i calgary?!

Senast ändrad:
Köpa bil i Kanada?
Tjena! Jag och två polare köpte bil i canada. bilen var bra, en -93:a Mazda MPV minibuss med fyrhjulsdrift.
Vi köpte den i Vancouver av en opålitlig firma... förmodligen köpte vi den för dyrt, ca 30000 och så kostar ju försäkringar och andra grejor, vet ej vad, massor pengar.
Vi kom överens med handlarn att han skulle köpa tillbaks bilen när vi skulle åka hem, vilket han naturligtvis inte gjorde... vi åkte runt till massor olika firmor och tillslut fick vi nästan ge bort bilen för att vi skulle bli av med den.. jag tror vi fick ca 6-7000 för den.

Köpa dyrt, sälja billigt= dålig affär!!

Pappersarbetet är nästan omöjligt att fatta, massor personer blir inblandade när en bil ställs på i Canada... Eftersom ägaren till bilen måste ha en hem adress insisterade handlaren på att vi skulle skriva oss på en adress i Whistler. han sa att det var andra regler för Whistler och att bilen skulle bli billigare att äga där, men i själva verket var det för att man inte var tvungen att besiktiga bilen där.. därför blev bilen så svår såld!

OBS detta var några år sen och jag kommer inte ihåg alla detaljer!

Jag vet inte hur det är i calgary, det kanske är lite anorlunda regler där.

Vi skulle kunna hyrt en ny fin stor lyxig SUV i två månader för samma pengar som vi ägde en bil där. men å andra sidan så har vi ju ÄGT en bil i Cananda, det är ju lite kul.

Jag ger inga råd, bara delar med mig av min erfarenhet.

Jag kan starkt rekomendera Kicking Horse förrseten och fernie givetvis
Ha en trevlig resa
//Alex

Köpa bil i Kanada?
Roglar: TACK! självklar ska vi till fernie, undrar hur många andra ställen det blir också - kicking
horese låter inte dumt!
Hade nin några problem med bilen, reperationer, dryt?

Ifall man köper en bil för 15000 kr vad hammnar då slut notan på efter försäkring, möjlig besiktning
och dylikt.

Hatar när det är olika regler i olika stater, någon som har koll på calgary?

Senast ändrad:
Köpa bil i Kanada?
I am also going to Fernie and am also looking to buy a car / rent a car for the season, so I am also very interested in listening to other peoples experiences...

Köpa bil i Kanada?
gå till ford handlaren i Fernie.
de har många begbilar på gården. där hittade jag min Oldsmobile 82. 800 dollar.
det finns hur mycket begbilar som hälst i fenie.
du kan även hitta bilar på anslagstavlorna runt om i stan.

250 dollar kostade min försäkring men fick tillbaka endel när jag lämnade tillbaka plåtarna. är inte jättemycket pappers arbete. det var bara att skriva under så vr bilen din.

lycka till/
Spalt

Tillbaka
Topp