Köpa BRA ryggskydd?

Köpa BRA ryggskydd?
Jag är stört nöjd med mitt zandona ryggskydd. kolla på intesport eller ja det beror ju på vart du bor.

Köpa BRA ryggskydd?
Hej!
Har själv ett Head TH10 ryggskydd med "hel väst" som jag kört två säsonger med nu sitter kanon o priset är hyggligt runt tusenlappen...
Finns på stadium ( i alla fall förra året..)
Läs min recension...

Köpa BRA ryggskydd?
POC verkar vara bra skit, fick hem en hjälm idag - kvalité rakt igenom t.o.m. klistermärken!

Jag kör med ett Scott backprotection som är riktigt bra, håller nere skyddet med spännen/trådar man sätter runt benen

Köpa BRA ryggskydd?
I princip alla ryggskydd som säljs idag har en bra skyddsfunktion (rätta mig om jag har fel). Vad som skiljer sig mellan dem är i första hand passform och bekvämlighet. Det viktiga är inte vad det står på klistrlapparna utan att skyddet passar dig. Ska täcka hela ryggraden och sitta bekvämt!

/MM

Köpa BRA ryggskydd?
Köpte Dainese till detta året. Riktigt skönt. Grym ventilation.
Körde med UFO tidigare. också skönt, men inte samma ventilation.

Köpa BRA ryggskydd?
yo_hyper sa:
Skön och jävligt billigt är warp.
kvalitet vet jag inte men billig och skyddar
Billigt ja, skönt nej.

Jag åker med warp och efter en overshootad och överroterad backflip till rygg i svarta linjen i åre så släppte några av plastnitarna till plattorna på mitt warp ryggskydd... Skulle jag haft pengar över skulle jag köpt nytt och då inget warp.

Köpa BRA ryggskydd?
Komperdell Airshock, bästa ryggplattan jag haft... har iofs bara haft tre så...men ändå grymt skönt, rörligt och bra!

Köpa BRA ryggskydd?
Kolla i mc-affärer, Halvarsson Track brukar vara testvinnare i mctidningar. Biltema har i budgetklassen. Tänk på att passform/storlek är extremt viktigt!

Köpa BRA ryggskydd?
Scott, 1000:-, Stadium. Det med "spännena" runt låren så att plattan inte åker upp. Riktigt skönt!

Senast ändrad:
Köpa BRA ryggskydd?
RBK, dragkedja och brett resår runt bröstet och kardborre på magen! Kostade 999:- på Team Sportia 2008.
Stort/brett, sitter skönt, åker inte upp på ryggen, är jätte nöjd!
Har dock inte kraschat sen jag investerade i det! Har det alltid på mig oberoende av åkning!

Köpa BRA ryggskydd?
Kan bara rekomendera POCs nya ryggskydd som kommer inom någon månad!
De har en unik lösning som gör att de är mjuka och sköna att ha på sig och vid hårda stötar och dyl. så blir det sternhårt. Till skillnad från komperdells ryggplatta med denna funktion så behöver man inte byta ut plattan efter ett det har blivit hårt en gång utan det funkar för många fall ;)
Ryggplattan är även godkänd för MC-körming.

Peace out!

Köpa BRA ryggskydd?
Jag kör på den Scott som blivit rekommenderad. Tycker det är jätte bra, MEN det finns ett litet krux beroende på vad du har för byxor. Det finns lixom en liten "svans" på skyddet som sticker ner en bit och på mina gamla brallor så åkta svansen utanför byxorna när jag böjde mig ner för mycket. Detta resulterade i att byxorna trycktes ner lite extra så snön gled in perfekt i kallingarna men ett allvarligare fel var att det tryckte upp skydded för högt, så ifall man ramlade med skyddet där så varnade min kiropraktor mig för att man kunde skada nacken rätt allvarligt...
Så prova skyddet först i butik!

Köpa BRA ryggskydd?
aelgen sa:
Jag kör på den Scott som blivit rekommenderad. Tycker det är jätte bra, MEN det finns ett litet krux beroende på vad du har för byxor. Det finns lixom en liten "svans" på skyddet som sticker ner en bit och på mina gamla brallor så åkta svansen utanför byxorna när jag böjde mig ner för mycket. Detta resulterade i att byxorna trycktes ner lite extra så snön gled in perfekt i kallingarna men ett allvarligare fel var att det tryckte upp skydded för högt, så ifall man ramlade med skyddet där så varnade min kiropraktor mig för att man kunde skada nacken rätt allvarligt...
Så prova skyddet först i butik!
låter som du köpt för stort? mitt har aldrig åkt upp i nacken :P

Tillbaka
Topp