Köpa från utlandet?

Köpa från utlandet?
har själv aldrig gjort det.

Men det beror la lite på vart du har tänkt att köpa det.

Så som det ser ut idag så är ju euron väldigt hög och dollarn har ju gått upp en hel del den med.

Men från bluetomato kanske du kan känna en del, beror nog mycket på vad du är ute efter. Beställer man därifrån så har jag för mig att det är fraktfritt och eftersom det är inom EU så betalar du ingen tull heller.

Beställer du från USA så är risken ganska stor att du behöver betala tull och frakten lär ju inte bli allt för billig heller.

Men som sagt har själv ingen egen erfarenhet utav detta. Det är bara hur jag tänker och tror att det kommer att bli.

Köpa från utlandet?
köpt från blue tomato, sjukt bra, inga tullkostnader och sånt såklrt med EU. Från usa skulle jag nog inte våga köpa pga risken med tullen.

Köpa från utlandet?
Joo det är som du siger fördelen med bluetomato är la att de har större utbud än vad många andra har här i Sverige.

Du kan slippa tull från USA med, dock så är det ganska krångligt tror jag. Du behöver nämligen inte betala tull om gåvor. Så om det skickas som en gåva så slipper du, problemet är då att du ska få någon att skicka det som en gåva.

Hittar du det du vill ha på bluetomato och inte i sverige eller till ett mkt bättre pris på blue så köp det.

Köpa från utlandet?
..

www.blue-tomato.com (Österrike) gratis frakt över viss summa

www.hot-zone.at (Österrike) gratis frakt över viss summa

www.ebay.com (USA) kan göra feta klipp OM sakerna går igenom tullen, ofta fastnar det i tullen och då är det 25% moms och 8% tull/post-avgifter.

många som jag köpt från har skickat varorna (även sprillans nya) som used(använd) och gift (gåva) för att slippa tullen , de har också skrivit ned värdet på paketet för att jag skall få betala mindre i tull (moms) ... MEN vissa av dessa paket har ändå fastnat och jag har ändå fått betala en jävla massa.. speciellt snowboards. har köpt 10 stycken snowboards och 7 har fastnat i tullen..

/Pinn

Köpa från utlandet?
det beror helt och hållet på hur många gram du väljer att köpa. pratar vi kilo har du sjukt mycket att tjäna förutsatt att du inte hamnar långt ner på listan med för många mellanhänder.
sydamerikanska sidan är kanske inte den mest pålitliga, men har utan tvekan ett fint utbud till förträffliga priser och dessutom lättmutade tulltjänstemän.

Köpa från utlandet?
Lånar tråden. Jag undrar hur det är med tull, frakt och ungefär hur lång tid det tar att få hem grejerna om man beställer från sport-conrad.

Köpa från utlandet?
Eller så kan man köpa billigt på reorna i Sverige för tillfället. Om man inte har en bra butik nära sig så finns alltid dom olika webshopparna. 30-45% rea för tillfället.
Om det blir problem med produkterna så är det sjukt mycket lättare vid reklamationsfrågor.

Köpa från utlandet?
Stöd de svenska butikerna istället, det blir bättre i slutändan då en del av de pengar du lägger på utrustningen faktiskt kommer att komma tillbaka till dig i form av events, bättre butiker osv. bara en tanke...

Tillbaka
Topp