Köpa googles, hur veta om dom passar till hjälmen?

rasmusbrannhult

Ny medlem
Tjabba! Som rubriken lyder så är det dax att köpa ny googles denna säsong och då jag inte har tillgång till en affär med stort utbud på googles så får det bli till att köpa på internet. :)
Men hur ska man veta att dom passar till hjälmens form? (inte utseendemässig asså) För man vill ju att dom ska få plats i "hålet" på hjälmen, för vissa polares googles som man testat har varit på gränsen på för stora och fastnat halvvägs vilket skapat en glipa i underkanten.. :/
Jag vill även ha dom så att överkanten på dom följer kanten på hjälmen för att minska att snö och luft kommer in där, eller är detta för mycket begärt? xD
Ha det fint :D

gå till markbutik och ta med dig hjälmen, prova.

gissa.

köp hem, prova, lämna tillbaka om det inte funkar-> hitta nya.

Senast ändrad:
vänta med köp tills du kommer till en bra markaffär då?

Eller kolla runt på bilder efter folk som har likadan hjälm som du och vad dom använder för goggles.

SAMT!

Lär dig stava...

1_google_logo2.jpg

Google = Sökmotor / Företag

3699.jpg

Goggle = Skyddsglasögon

Senast ändrad:
Det här nästan det svåraste utav allt haha!

Jag brukar alltid försöka köpa samma märke på hjälm och googles, det brukar bli bäst så.

Annars så chansar du bara, dyrare googles brukar ha bättre pass form.

Mmart sa:
Det här nästan det svåraste utav allt haha!

Jag brukar alltid försöka köpa samma märke på hjälm och googles, det brukar bli bäst så.

Annars så chansar du bara, dyrare googles brukar ha bättre pass form.
tycker att du har lite fel med att dyra googles har bättre pass form! mina oakley o-frame kostade 599 och sitter perfekt för mig och min hjälm? finns inte så dyra anon googles också som är helt ok!

det bästa är att ta med sig brillorna/hjälmen och prova dom tilsammans. om du går till en riktigt butik får man alltid göra så

issakk sa:
det bästa är att ta med sig brillorna/hjälmen och prova dom tilsammans. om du går till en riktigt butik får man alltid göra så
vet inte vad det är som är så svårt att förstå, men han har ju som sagt INTE tillgång till någon bra markbutik, utan ska beställa över nätet.

Tillbaka
Topp