köpa grejer från usa?

köpa grejer från usa?
Skatten är olika beroende på vilket område du är i, vet dock inte hur detta gäller på internetköp.

köpa grejer från usa?
Kolla frakten bara, lägg på den, dollarn står i 6,3 just nu så det är bra läge att köpa från usa... Kolla priset, gångra med 6,3. Gångra det med 1.25 (25% moms), gångra sedan igen med 1.03 (3% skatt på snowboardsaker.)

Gångra sedan frakten med 6,3 och lägg på den på priset. Där har du din pryl skattad och klar...

köpa grejer från usa?
han menar att du tar frakten tex 60$*6=360s.ek
sen priset på grejen tex 150$*6=900s.ek
totalt så kostar det 1260 och köpa en grej som kostar 150$ usa

ursäkta men lånar tråden lite snabbt hur lång tid tror ni det tar för grejerna och komma till sverige?

köpa grejer från usa?
Ski-For-Life sa:
han menar att du tar frakten tex 60$*6=360s.ek
sen priset på grejen tex 150$*6=900s.ek
totalt så kostar det 1260 och köpa en grej som kostar 150$ usa

ursäkta men lånar tråden lite snabbt hur lång tid tror ni det tar för grejerna och komma till sverige?
Det kan variera tack vare många saker som tex, hur snabba företaget är, vilken tid på året det är, vilket transsportföretag det skickas med, i värsta fall om sakerna hamnar inom tullen tar det med tid, sen har du posten som är sveriges drygaste på att skicka saker.

köpa grejer från usa?
Ev extratull kan förekomma, dock sällan. Kruxet e ju att de flesta inte shippar de märken du vill ha, tex oakley, burton osv.

Mellanhand verkar va bra. Kompis e ju bäst, men finns fler alternativ.
Ett par pants jag kikar på kostar ca 125 dollar, gör man om priset i dollar från vad de kostar i sverige kostar de 270 dollar. Nästan löjligt stor skillnad, men men vad gör man :) Jag har köpt allt i swe orkar inte längre...

köpa grejer från usa?
Eller så ber du någon kompis att köpa det åt dig.
Jag har turen att farsgubben är sjöman, så varje gång han åker till USA så ber honom köpa vissa kläder som man inte hittar i sverige .

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp