Köpa i Canada eller inte?

mrdave

Medlem
Ska förmodligen till canada runt nyår, om jag ska köpa prylar som lavinsändare, sond, ryggor m.m är det billibare att göra det där borta eller här hemma? Gäller det samma sak för skidor/brädor?

Hur är det annars i Canada? dyrt att leva? ska förmodligen till Red MT.

Jo, det är billigt med grejer där, jag kollade iaf på skidor när jag var där och det var typ hälften av vad det kostar här hemma.. Lavinsändare och liknande har jag faktiskt inte koll på men jag tror nog att det också är billigare..

köp där, det är aningen billigare, speciellt på amerikanska prylar. ska du stanna länge finns möjligheten att reklamera på plats om nåt strular. du kan också få tillbaka GST:n på 7% om du åker ut ur landet inom 60 dar efter köp. Inga problem om du bor i rossland.

ska du handla mkt så gå till en affär som har allt du ska ha och förhandla. i rossland finns 2 skidaffärer och en snowboard affär. drar du till nelson finns det ett gäng affärer till som har bättre utbud än de i rossland.

har du inte hört sloganen steep, deep and cheap?
red är riktigt billigt, iaf med alpmått mätt, det finns en stor affär nere i trail, där allt är mkt billigare än uppe i rossland.

Tillbaka
Topp