Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Har fått nys om att Kona cyklar är 35-40% billigare i Kanada. Är det någon som möjligvis har köpt cykel? Hur fraktar man hem den? Tull? Någon bra sight att rekommendera?
Om man köper en amerikansktillverkad cykel så är den billigare i Nordamerika. Min Cannondale Scalpel 1000 som hade listpris 41.000SEK här hemma köpte jag för US$2000 i USA.
Jag tog med min cykelväska hemifrån, men det går lika bra att ta hem den i kartongen du köper cykeln i.
Om du använder cykeln på plats innan du åker hem så är den ju begagnad = ingen tull.
Kolla på cykeltillverkarens hemsida efter återförsäljare.
Oj, det var stor skillnad. Men jag tänkte inte åka över till USA/Kanada, utan funderade på om det fanns någon sight där man kunde köpa cykeln online och sen att de skickade hem den till en. Men då antar jag att man åker på tull?!
Ja, då kan du garanterat räkna med tull. Ett skrymmande kolli på över 10kg går knappast igenom obemärkt.
Men säg att du ska köpa en dyr hoj - då får du lätt USA-resan betald för pengarna du sparar. En billig flygbiljett till New York kan man ju hitta - vad är coolare än att åka dit över dan för att köpa en cykel?
AAAjag vet var det finns en EVIL IMPERIAL me HYDRALISKA SKIVBROMSAR och allt annat värsting som går att ha för:
4500KR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kostar i vanliga fall XXXXXKr