Köpa ny utrustning, bräda, bindningar och skor

pointbreak

Ny medlem
Tjenare på er!
Det är så att jag ska köpa bräda, skor och bindningar och jag är nybörjare, men verkligen fastnat för det här.
Älskar att åka i pisten och även en del offpist, inte så mycket i parkerna, men det blir mer och mer.
Jag är 182 cm lång väger 75kg och jag har sko storlek 42,5.

Priset är inte det viktigaste.
Det viktiga är att jag får bra utrustning som passar mig och som jag kan utvecklas med.
Kommer att bli en hel del åkning.

Ha en skön helg på er nu.

prata me nån i nån sportaffär, dom brukar ha koll ! . :)

Jo det är ju djävligt sant, men tänkte höra mig för här inne också.

Förtjust i burtons brädor

Står ju inte direkt mycket om andras erfarenhet av grejerna på deras hemsida, men tack för förslaget.

det borde ju va nån här på freeride som har koll på Burtun eftrsom det är ett väldigt sjyst märke.. :D

pinn är väl expert på allt som har med snowboard att göra. Du får hoppas att han hittar tråden eller så får du väl skicka ett meddelande. Har du läst hans info-tråd högst upp i forumet?

tänk på om du köper en burton bräda så är det bara burton bindningar som passar. så om du e förtjust i ett par andra bindningar så får du ändra bräd valet. Men burton bindningar passar på andra brädor, lite fult men snart av burton

Angerr sa:
tänk på om du köper en burton bräda så är det bara burton bindningar som passar. så om du e förtjust i ett par andra bindningar så får du ändra bräd valet. Men burton bindningar passar på andra brädor, lite fult men snart av burton
Jag vet inte vart du fått den iden ifrån. Alla stora bindningsmärken på marknaden är Burtonkompatibla. Jag är lite osäker på Union och Rome, men annars går det att köra de flesta bindningarna på Burtons brädor.

ni som har burtons bindningar vet mycket väll att det fins en massa hål i den lilla runda plattan som sitter i bindningen, den passar jag lovar

blablabla mkt snack..

MAN KAN KÖRA MED VILKA BINDNINGAR MAN VILL PÅ BURTONS BRÄDOR IDAG KAN MAN KÖPA ANDRA DISKAR TILL NÄSTAN ALLA BINDNINGAR SOM GÖR ATT DOM PASSAR BURTONSBRÄDOR

..dessutom får du ALLTID med dubbla uppsättningar discar med Burtonsbindningar för att kunna använda dom på alla brädor..

...oooch lite överkurs, anledningen till att Burton kör detta system är att skruvarna som håller fast bindningarna påverkar flexet i brädan negativt, färre skruvar mindre påverkan. PUNKT!

OnTopic..
Köp en Burton Custom så har du ngt att utvecklas på, kanske lite hård för dig men det krävs lite motstpånd för att bli bättre :-) du kan även kompensera detta genom att utrusta den med ett par Custom bindningarna som är lite mjukare än Cartelen..

lycka till!

Om du vill spara några slantar (inte köpa Burton) och ändå få riktigt bra prylar tycker jag som Ride-fantanst att du ska kolla på Ride Havoc, eller Decade om du inte vill ha så styv som Havocen. Ride brukar säljas av typ stadium mm så alltid lätt att få tag i. Jag har kört på min Havoc i tre år och det har funkat bra! Nu kan jag dock känna lite begränsningar med den, men det beror främst på att den inte riktigt är tillräckligt lång. En Havoc i 162 så kmr du slakta allt sedan! good luck!

CustomX sa:
...oooch lite överkurs, anledningen till att Burton kör detta system är att skruvarna som håller fast bindningarna påverkar flexet i brädan negativt, färre skruvar mindre påverkan. PUNKT!
Jag vill bara ifrågasätta din definitiva PUNKT! lite.

Min åsikt är att Burton fortsätter med 3D på grund av i huvudsak en sak....PENGAR!

1. Att bara ha 16 inserts i sina brädor istället för 24, som de flesta andra har, blir faktiskt rätt mycket pengar när man säljer flera hundra tusen brädor.

2. Alla märken som vill ha sina bindningar Burtonkompatibla måste betala licenspengar till Burton. Det blir en hel del kulor!!!

3. Om det vore så att Burton verkligen tyckte att 3D gjorde stor skillnad i hur en bräda uppför sig skulle man inte acceptera göra testbrädor med 4-hålsmönster till Transworld Snowboardings årliga Good Wood test. I testet används svarta brädor för att inte teståkarna ska kunna känna igen olika märken och Burtons hålmönster är ju ganska avslöjande.

Dessutom är Burton lite stolta och sura för att deras mönster inte blev standard på marknaden så därför behåller man det och när man dessutom kan tjäna en hel del kosing på det så blir valet inte så svårt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp